vrijdag 24 april 2015

retro-baby



Jeeej, het is af!
Een klein, schattig babydekentje voor de maxicosy.

Want dat herinner ik me nog wel, van bijna 10 jaar geleden.  Geen enkel dekentje paste op de maxicosy, behalve dat hoesje dat er bij was. 
Maar als dat nét in de was zit, wat dan?  Een groter deken vierdubbel vouwen?
Pffh, dan liever zo'n formaatje als ik nu gemaakt heb.




Om het niet al té kort te laten worden, heb ik er nog een gekleurde rand aan gehaakt in stokjes.
Het zijn de kleuren die in het spikkeltjesgaren zitten. 
Echt vrolijke kleuren vind ik.

Nu mocht er nog wel een applicatie bij en dat is een paddenstoeltje geworden.
De spikkeltjes op het hoedje van de paddenstoel heb ik er in kruissteek op geborduurd.
Ik zal straks of morgen het patroontje van de paddenstoel op mijn blog plaatsen, het is helemaal niet moeilijk maar toch leuk.


 
 
Misschien maak ik nog vlug een bijpassende babyknuffel erbij, want het kindje is nog nét niet geboren.
Ik hoop dat de aanstaande mama dit mooi gaat vinden, maar ik denk het wel, want ze heeft me verraden dat er oranje accenten in de babykamer zullen zijn.
En ik vind dat dit wel past voor een jongetje.

Maar nu even een oproep aan mijn omgeving:
Genoeg jongensbaby's, maak nu maar eens meisjes want ik heb nog stapels roze wol :-)

Geniet van het weekend allemaal!

Sigrid xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen