vrijdag 22 mei 2015

17.892 steken later...


Amai, dat deken is nog altijd niet klaar!
Het zijn al 84 rijen van 213 steken...
17.892 steken in totaal :-)
Maar ik zit over de helft, dus ik heb de moed om door te gaan.
En de kleurtjes vrolijken dit monnikenwerk wel op.
Maar ik weet zeker dat het hierna een hele poos zal duren vooraleer ik nog eens een deken haak :-)




Oh! Ik heb nog groot nieuws!
Vanaf nu bestaat er ook een facebookpagina van KatKatKatoen!
(Vandaar de 'F' op de foto)
Op die pagina zal ik o.a. de links naar de nieuwe blogposts gooien.
Dus bij deze zijn jullie uitgenodigd mijn pagina te liken.
En nee, er staat nog niet veel op, maar dat komt zeker nog in orde!

By the way... de kleurrijke gehaakte kettingen in de vorm van de 'F' hierboven...
Dat worden de slierten van een gehaakt deurgordijn!
Na die zachte pasteltinten van de deken, had ik nog eens zin om te knallen met felle kleurtjes :-)
Ik nam mijn dikste haaknaald en haakte met 4 draden tegelijk een ketting van 180 lossen.
Dat viel mee: snel gehaakt en tof resultaat!

Ooit haakte ik nog eens zo'n deurgordijn, maar dan met dunnere kettingen.
Eén enkele katoendraad die hier en daar versierd was met ingehaakte kraaltjes en knoopjes.
Dat was prachtig!
Maar verdomd onhandig.
Jeetje, zeker duizend keer per dag moest ik die lintjes uit de knoop halen...
Deze gehaakte slingers zullen minder snel in de war komen om dat ze dikker zijn.
Denk ik.
Hoop ik.
Weet je wat, ik zal het jullie vertellen als hij hangt ;-)


Fijn weekend,

Sigrid x


PS: mijn vriendin Carmen was heel blij met het gehaakte hartje voor haar verjaardag.
Het was een geslaagde verrassing!





4 opmerkingen:

  1. Wow! Wat een prachtige deken. Ik ben je nieuwste facebook volger geworden :)! Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat! Wat een prestatie! Dit deken is gewoonweg prachtig. Die 17892 steken waren echt de moeite waard! Tot ziens, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marjan! :-) We hebben er al veel plezier van gehad intussen.

      Verwijderen