zaterdag 16 mei 2015

A thing of beauty is a joy forever


Ik hou van potjes!
Die zijn altijd handig én je kunt ze versieren.

Deze keer zorgde de koperen knoop van een oude blouse voor inspiratie.
Een bloemetje met dun wit garen was snel gehaakt ( je kent die dikke bollen wel, waar je gezellige oma-gordijntjes mee kunt haken).
Maar toen nog iets voor rond het potje...
Omdat de knoop en het bloemetje zo fijntjes afgewerkt waren, greep ik automatisch weer naar het linnen touw. Ik vind dat contrast zo mooi, dat ruwe tegen dat fijne.
Waar het potje voor gaat dienen, weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Maar of het nu dienst doet of gewoon daar staat, ik ben er blij mee.
Want: 'a thing of beauty is a joy forever'.


Another thing of beauty, dat hopelijk lang gaat meegaan, is mijn zomerdeken.

Onze kat Lee ( intussen al meermaals omgedoopt door onze dochter, de huidige bijnaam is Poegoe ) keurt mijn zigzagdeken alvast goed.
Nu ja, die kattenbeesten zijn gauw tevreden, als het maar warm en wollig is.
Maar tot mijn verbazing vindt ook onze bijna-tiener-dochter het een mooie deken worden.
Ze vroeg: 'Dit deken gaan we toch voor onszelf houden hé?'
Ik maak blijkbaar veel te veel voor anderen :-)























Zelf vind ik de deken ook al mooi worden.
Er zit geen vaste volgorde in de kleuren, de enige regel die ik gesteld heb is:
2 lijnen kleur, 1 lijn wit, 2 lijnen kleur, 1 lijn wit, 2 lijnen kleur, 1 lijn beige.
Maar ik breek mijn hoofd over de rand...
Eerst een omlijning met wit en daarna nog een gekleurde rand?
Of omgekeerd? Of 2 kleuren voor de rand?
Maar wélke kleuren wil ik benadrukken?

Ach, we zullen wel zien.
Nog een paar bolletjes garen te gaan vooraleer we zover zijn.
Gelukkig geeft het grijze weer toestemming om te haken!

Fijn weekend,

Sigrid




2 opmerkingen:

  1. Een leuk compliment van je oudste dochter! Ik ben nu bezig met dezelfde kleur garen als het linnen touw dat jij gebruikt. Het is een mix van katoen en acryl, haakt gemakkelijk en heeft dezelfde stoere look als touw.
    De deken wordt heel mooi! Ik zie zo veel mooie dekens voorbij komen, maar zelf heb ik er echt geen geduld voor. Ik zou voor een eenvoudige rand gaan in één kleur. En misschien heeft ie wel helemaal geen rand nodig.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goeie tip van dat garen met dezelfde look als touw!
      En je hebt gelijk wat betreft de eenvoudige rand, bedankt voor je goede raad.
      Jij ook nog een fijne zondag Daphne!

      Verwijderen