zaterdag 30 mei 2015

Appeltje eitje?


Gisterenavond had ik dit potje bijna tegen de grond gesmeten...
Het was helemaal niet zo geworden zoals ik vooraf in gedachten had.
Ik kreeg er een slecht humeur van.
De huisgenoten vonden het deze keer ook niet zo geslaagd.
Maar ik ging écht niet helemaal opnieuw beginnen.
Dus even afstand nemen, brein laten malen,... en met 5 kleine steekjes aan te passen, werd het toch nog wat! Appeltje eitje ;-)

Hieronder vindt je het telpatroon voor het appeltje, ontworpen door mij én verbeterd door mij.
Zelf borduurde ik de appel op een gehaakt hoesje, maar het resultaat is vermoedelijk mooier als je de tekening er mee inhaakt.
Want doordat ik te dik garen gebruikte om de appel te borduren, is die groter geworden en heeft die het haakwerk een beetje uitgerekt.


Eergisteren maakte ik ook een band om rond mijn deurgordijn te doen.
Als het te hard waait of regent, kan ik het gordijn opzijhangen.
Ik gebruikte enkele kleuren die in de slingers terugkwamen en hield het eenvoudig maar kleurrijk.




Geniet van jullie weekend! En smijt geen potjes in het rond ;-)

Sigrid x








3 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm leuk hoor, het potje met het appeltje! Weet hoe lastig het kan zijn om zo'n leuk figuurtje net zo leuk op je haakwerk te krijgen. Zooo frustrerend, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx, ik denk dat ik het appeltje nog een keertje ga proberen in andere kleuren. Misschien dat het dan iets mooier uitkomt.
      Wordt vervolgd dus!

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen