zaterdag 2 mei 2015

Een tasje voor een schatje


Onze 'kleine' vriendin doet zondag 10 mei haar eerste communie.
Dat verdient een tasje!
100 lossen in wit katoen en ik was vertrokken. 
Daarna in vasten verdergehaakt in de rondte, zodat je geen naad zou zien.
Om het echt persoonlijk te maken, haakte ik haar naam in dit tasje.
Ook het bloemetje is meegehaakt, behalve de donkere lijntjes in de bloemblaadjes, die zijn geborduurd.
De teltekening heb ik zelf gemaakt op ruitjespapier.

Tussen het handwerken en het huishouden in (en oh, ook nog al die andere dagelijkse dingen ), loop ik onze tuin langzaam door.
Op weg naar het kippenhok stel ik vergenoegd vast dat alles zo mooi begint te groeien en bloeien!

De seringenboom vertelt haar verhaal in geuren en kleuren...




De sterhyacinten hebben grotendeels de 'blues', maar deze lila vriendin vind ik ook prachtig!




De sneeuwballenstruik houdt zijn pomponnetjes nog even frisgroen, vooraleer ze helderwit mogen uitbarsten.



De rabarber maakt alvast een parasol klaar tegen de hete zon van de zomer.
Nochtans zal ik voor 21 juni zijn blozende stengels gebruikt hebben voor een heerlijke taart...



De bijen waren druk met de bloesem overal. Maar het is hun weer gelukt!
Hier ziet mijn fantasie al een kleine peer verschijnen...


En ook de aardbeien maken hun bloemetjes extra verleidelijk voor de bijen.
Mmmm, ik kan bijna niet wachten op een sappige beet uit een zonverwarmde aardbei...



De bieslook heeft dit jaar al enkele keren een slaatje opgevrolijkt, maar nu staan de knoppen klaar om in het paars te ontploffen. 



Morgen ga ik nog wat tuinieren, maar vandaag lekker verder haken aan weer iets nieuws.
Nog een fijn (haak)weekend iedereen!

Sigrid





2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat je ook groene vingers hebt!
    Veel succes met je moestuin ;-)
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat tuinieren is mijn 2de grootste hobby, naast haken. Héél ontspannend, en nog lekker ook :-)

      Verwijderen