zaterdag 9 mei 2015

Hip Zwartvoetindiaantje


Onlangs kregen we een uitnodiging voor een feestje met als thema 'western'.
En omdat ik altijd al meer sympathie voelde voor de indianen dan voor de cowboys lag het voor de hand dat we met ons gezin als Sioux-clan zouden gaan.

Eerst deed ik wat research, want ik wou me er niet vanaf maken met die typische rode strepen op de wangen.
Indianen hechten bijvoorbeeld veel waarde aan turquoise edelsteentjes en laat dat nu één van de lievelingskleuren van onze dochter zijn.
Ik had ook nog een oude blouse van mij die ik onderaan in reepjes knipte, zo had mijn 'kleine' indiaantje alvast een jurkje.
Die blouse is wit, dus voor de hoofdband koos ik ook wit, dat contrasteert bovendien mooi met haar lichtbruine haar.
6 lossen opgezet, en dan driehoekjes inhaken, met aan de rand telkens een turquoise kraaltje.
Een gele aflijning maakte het compleet.
Ziezo, één outfit klaar.
'Snel Wolfje' is er alvast blij mee

Aiai, nu nog iets bedenken voor mijn man en ik!
Daar ga ik nog even over nadenken, ik heb nog wat tijd.
Eerst verderhaken aan mijn buitentafelkleed, want ik heb eindelijk weer touw gevonden, joepie!



Uch,
Sigrid

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen