maandag 11 mei 2015

Mis-gelukt!



Soms gaat het haken niet zoals je wilt.
Dan kun je wel vloeken om al dat werk dat je voor niks hebt gedaan.
Of je kunt een oplossing zoeken en er nog een twist aan geven.

Een tijdje geleden vertelde ik jullie toch enthousiast over het tafelkleed dat ik van vlastouw wou haken?
Het zou eigenlijk een vergroting worden van een ouderwets kleedje, zoals de oma's vroeger haakten. En omdat ik het met touw haakte, kon het goed blijven liggen op de buitentafel want het was zwaar en weersbestendig.
Maar naarmate ik vorderde begon het haakwerk natuurlijk te vervormen en besefte ik dat sommige patroontjes niet meer klopten als je ze groter haakte dan dat ze bedoeld waren.
Daar zat ik dan.
Kwam er ook nog bij dat het touw dat ik had bijgekocht van een andere kwaliteit was.
Nu ja, dan maar een grote onderlegger...
Een eenvoudige sierrand met de 2de kwaliteit touw er rond gehaakt en het moest maar goed zijn!
En ik zag dat het goed was :-)

Maar dan mijn zomerdeken, die gaat héél goed.
De zachte snoepkleurtjes... Love it!
Ik verheug me op de rand, maar ik zit nog niet in de helft, dus nog even geduld...



Nog een fijne maandag,

Sigrid

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen