woensdag 13 mei 2015

Pimp-de-bompastoel




Ooit kreeg ik van mijn bompa een antieke stoel.
Alleen al door het fijne houtsnijwerk wou ik hem wel houden ( en natuurlijk omdat ik hem van bompa kreeg ).
Hij mist links vanboven een houten topje, maar dat is juist leuk want we missen allemaal wel iets hé.
Perfectie is saai!


Maar zoals hij daar stond, ontbrak er toch wat liefde aan.
Een beetje opsmukken mocht wel.
En omdat ik al héél lang van plan was eens iets te doen met kruisjessteek, was deze stoel het perfecte slachtoffer!

Het patroontje vond ik in een oud Libelle-tijdschrift.
Ik heb het wel een klein beetje aangepast.
Met naald en draad, de zon die binnenscheen en een klein uurtje tijd, was de make-over geslaagd.

Nog een granny-kussen erbij...


Nu is dit hoekje helemaal naar mijn zin geworden.


























Hopelijk straks verder aan mijn deken haken, als ik tijd vind tussen al het tuinieren!
Het onkruid groeit even snel als de dochter tegenwoordig :-)


Groetjes,

Sigrid

2 opmerkingen:

  1. De stoel is supergaaf geworden met die roos op de rugleuning! Helemaal hip, deze stoel van bompa (dat vind ik toch zo'n leuk Vlaams woord!).
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dankjewel! Ben ook heel blij met het resultaat...

      Verwijderen