maandag 18 mei 2015

Verjaardagshartje




Meestal haak ik op het gevoel, slechts héél af en toe volg ik een patroontje.
Ik haak niet graag zomaar iets blindelings na.
Met andere dingen is dat ook zo hoor, ik doe liever mijn eigen ding.
Maar ik moet bekennen dat ik er ook slecht in ben, in patronen lezen.
Dan wordt het vaak iets anders dan eerst de bedoeling was.
Alleen deze éne keer heb ik een patroon helemaal kunnen volgen!

Het idee van dit hartje heb ik op de blog van Handmadejolie gestolen.
In plaats van iemand een (verjaardags)kaart te sturen, stuurde Mariska al eens een gehaakt hartje.
Dat vond ik dus geweldig en omdat mijn hartsvriendin Carmen deze week jarig is, ging ik het ook eens proberen.

Het patroon van het hartje is heel eenvoudig en duidelijk uitgelegd op de blog van Atelier Valerie.




Natuurlijk geef ik er wel een persoonlijke touch aan.
Op de foto hierboven zie je het hartje zoals het beschreven is, zonder versiering.
Helemaal bovenaan zie je 'mijn' afwerking: ik naaide er een knoopje aan en weefde draad doorheen het hartje.
Het leukste is morgen het hartje opsturen en dan maar wachten op haar reactie, hihi.




















In mijn tuin zijn de voorjaarsbloeiers nu allemaal uitgebloeid en beginnen de vroege zomerbloeiers al. 
Ik hou héél veel van deze irissen. 
Het is net een groot boeket bloemen in de tuin!
Deze iris heeft stevige stengels en fraai gevormde bloemen, het is echt een mooie paarsblauwe eyecatcher in de border.
Maar wat nog meer is: ze kondigen de zomer aan!
Laat maar komen, ik ben er helemaal klaar voor :-)


Groetjes,

Sigrid x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen