woensdag 27 mei 2015

Zomer binnen, vliegen buiten!

Als je zin hebt in een snel en makkelijk deurgordijn, dan moet je het zo maar eens proberen.
Je neemt 4 kleuren wol ( kwaliteit naar eigen keuze ) en een dikke haaknaald, bv nr.12.
Je haakt 180 lossen en hecht af.
Dit doe je net zo vaak tot je het deurgat gevuld hebt.
Je kunt elke keer andere kleuren gebruiken, of juist telkens 4 draden van dezelfde kleur voor een rustig effect.
Ik gebruikte een dunne gordijnroede, die je met 2 eenvoudige schroefjes kunt vastmaken.
Daaraan knoop ik elke slinger apart vast.





Eerlijk gezegd is het deurgordijn nog niet helemaal af.
Ik broed nog op een idee om de bovenrand extra te versieren of nog een andere extra toe te voegen.
Want op zich is het al druk en mooi genoeg, maar toch...
Ik maak me er niet graag té gemakkelijk vanaf :-)


Tot gauw!
Geniet nog van de zon, zoals onze Vanille hieronder, en veel haakplezier!

Sigrid x



2 opmerkingen: