vrijdag 5 juni 2015

Appeltjes van oranje


Omdat ik niet helemaal tevreden was met het vorige potje dat ik omhaakte, heb ik het nog eens geprobeerd.
Niet dat ik perfectionistisch ben hoor ;-)
Tweede keer, goeie keer, en de vrolijke kleuren passen wel bij een stralende dag als vandaag.

Ik veranderde enkele kleine details aan de tekening van het appeltje ( de blaadjes hangen nu vast aan het steeltje ) en borduurde enkel het steeltje en kroontje.



De appel zelf en de blaadjes haakte ik er mee in, volgens de tapestry-techniek.
Met die techniek moet je geen draadjes instoppen, je neemt je kleuren mee tijdens het haken.
De achterkant ziet er dan zo uit:




Hier en daar heb ik ook een enkele steek extra in kleur gehaakt, want als je het motiefje volledig volgt, dan krijg je een misvormde appel.
Dat komt doordat ik rondhaakte, dan schuift iedere rij een beetje op.
Nu ja, handwerken is altijd een beetje 'foefelen', hihi.

Mijn eigenlijke inspiratie voor de appelpotjes van de afgelopen week, was een stickervel met retro-motieven.
Die tekeningetjes zijn hartverwarmende nostalgie uit mijn kleutertijd en ik vind ze gewoon prachtig in al hun eenvoud.


Nu hoor ik je vragen, waarom is de titel 'appeltjes van oranje' terwijl deze appel geel is?

Awel, dat is een eerbetoon aan Nederland.
Ik heb namelijk bij de start van mijn blog véél goeie tips gekregen van de Nederlandse Daphne van Haak&Maak .
En ik heb haar daar nog niet genoeg voor bedankt.
Dus bij deze, Daphne, dikke merci voor je hulp!

Als tweede is het ook een eerbetoon aan de bezoekers van mijn blog.
Want als ik de analyse bekijk, zijn het vooral mensen uit Nederland die eens komen piepen hier.
Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met het feit dat jullie altijd al méér met handwerken bezig waren dan ons Belgen, maar toch...'hartstikke' bedankt!

Zo, vooraleer ik straks Belgische frietjes ga halen, nog eventjes verderhaken aan mijn nieuwe project.
Het wordt een gehaakte kussenhoes waarop ook stof genaaid wordt en waarop ik mijn fantasie eens helemaal loslaat. Overdrijven mag deze keer!
Fijn weekend,

Sigrid
x










4 opmerkingen:

  1. Wat lief, Sigrid, heel graag gedaan! Ik kom snel weer langs op je blog.
    Ik wens je nog een fijn weekend met veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die appeltjes! En ja, ik krijg ook heel veel Nederlandse bezoekers, meer dan onze 'eigen' Belgen! Gelukkig zijn er nog Belgkes, zoals jij die ook aan het bloggen zijn!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons landje is maar klein, maar onze blogs mogen er zijn! Hihi...

      Verwijderen