vrijdag 19 juni 2015

Kanten doekje wordt tas!


Het was mijn dagje niet gisteren!
Ik zou cake bakken voor de dochter om op school alvast te trakteren voor haar verjaardag.
Het werd een makkelijke cake, die ik al 100 keer gebakken heb.

De eerste 2 cakes kwamen er goed uit, maar brokkelden af toen ik ze in plakjes sneed.
Door die 'afvallige' stukken, moest ik nog een extra cake bakken...
Geen nood, even zuchten en weer eentje de oven in.
Nu moet je weten dat mijn oven al 55 jaar oud is...
En dat ik die dus nooit meer mag vertrouwen of alleen laten...
Want de 3de cake kwam er zwart uit en we konden 'Gorilla's in the mist' spelen hier binnen!
De temperatuurregeling was tilt geslagen.
Toch maar op de tanden gebeten en nog een laatste poging gedaan.
Om de 5 minuten gecheckt en de cake er een half uur eerder uit gehaald, want hij zag al goudbruin.
Oef, traktatie gered!
Maar dus wel mijn hele dag aan die cake opgeofferd :-(


Gelukkig op haakgebied wat fijner nieuws, zie hier mijn laatste creatie:




Die oma doekjes blijven mij inspireren!
Ik gebruikte een speciaal kanten doekje als bodem van een nettasje.
Voor de bovenrand speelde ik wat met stokjes en vasten.
De handvaten wel 3 keer omhaakt zodat ze lekker stevig werden.
Deze tas mag zeker een keertje mee naar de markt of op de fiets of... overal!


Nu ga ik nog wat verder werken aan iets groots en knalroze...
Een ideetje van een vriendin!
Nee, het is geen reuze-bonbon...
( Hoewel dat ook weer een tof idee is! Zucht, mijn lijstje met ideeën is al zo lang! )


Veel plezier en inspiratie dit weekend!

Groetjes,

Sigrid x



2 opmerkingen: