dinsdag 9 juni 2015

Vintage Chic



















Het is nog niet af, maar ik ben nu al blij met mijn 'vintage'-kussen in wording!
Vind het zo fijn als de kleuren goed uitkomen en het werkje zelfs nog beter wordt dan ik had verwacht.

Ik had in een boek van Dottie Angel en Ted & Agnes, genaamd 'Vintage Thuis', een hartjeskussen gezien met kantha.
Kantha is een vorm van quilten, waarbij er dwars door de figuur in stof genaaid wordt.
Ik vond dat echt een leuk idee, maar het kwam er nooit van om het uit te proberen.
Tot nu dus!
Alleen heb ik er toch maar géén draden dwars doorheen geregen omdat de stof zo zacht aanvoelt en je dat gevoel kwijtspeelt met de kantha-techniek.

Ik had voor dit kussen trouwens geen patroon, zelfs geen schets gemaakt op voorhand!
Ik ben vertrokken van het stoffen hartje ( yes, ik weet nog hoe je de festonsteek naait )
Als achtergrond haakte ik een gesloten granny square in perzikkleur.
Die kon ik echter niet groter maken, want die begon te rimpelen naarmate ik vorderde.
( ik denk dat het patroon alleen goed werkt voor kleine squares )

Om het romantische gevoel te benadrukken, kwamen er gehaakte ruches omheen.
Ik had nog een restje zilvergaren en daarmee heb ik (met halve vasten) de overgang van de granny square naar de ruches versierd.


























Maar dan... dit was té klein als hoes voor een kussen van 40x40...
Het lampje ging branden in mijn bed, vlak voor het in slaap vallen: een randje met mini-squares!
En ja, dat gaat nu precies rond zo'n kussen passen!

De squares zijn nog niet allemaal af en ik ga er ook nog een extra rand met ruches rondom haken.
Als dan ook nog de achterkant klaar is, show ik hier het eindresultaat wel.
Hopelijk vind ik nog wat tijd deze week...
Ik wens jullie ook nog een creatieve week toe!


Groetjes,

Sigrid x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen