vrijdag 24 juli 2015

4 happy moments


Donderdag had ik een haak-block ( zoals een writers' block ).
Ik had net een colsjaal klaar, die helemaal niet goed gelukt was.
Misschien bekijk ik hem dit weekend om te zien of ik hem nog kan redden.
Misschien, want ik ben er boos op.

Maar anyway, toen kon ik dus aan iets nieuws beginnen.
En toen kwam het...
Ik zat vast!
Zoveel ideeën, zoveel garen... en ik wist niets waarin ik zin had om te haken.

Gelukkig wist ik het wél weer na een nachtje slapen.

Eindelijk eens iets voor mezelf haken: een warm vest voor de herfst.
Een glas met mijn verslaving erin, het magazine Simply Haken en dat moment daar aan de eettafel...
was nummer 1 van mijn 'happy moments'.



Nummer 2 van mijn 'happy moments' was er eentje om U tegen te zeggen.
In een kringloopwinkel 7 prachtige bolletjes garen gescoord voor slechts 3,20 euro!
Njammie! 



Mijn tuin zorgde voor happy moment nr.3.
Gewoon kijken, stilstaan en genieten.

De hibiscus is mijn favoriete bloem van het moment.
Deze paarsblauwe hierboven noemt "'l oiseaux bleu".
(Met die kleuren zou ik wel een mooie granny willen maken: crème, bordeaux, mauve en lila.)

Maar ook de hortensia steelt de show: hagelwit met vergeetmijnietjesblauw in het midden.



De paarse clematis heeft nog nooit zoveel bloemen gegeven.
Het lijkt een tapijt, zo vlak voor de blauwe hortensia en de immense vlinderstruiken.
Het énige minpuntje dat ik kan vinden in de tuin zijn de spinnenwebben!
Brr, dat lijken er zoveel te zijn dit jaar!?



Happy moment nr.4 is last but not least!
Een avondwandeling met mijn dochter in de bossen van Averbode...








Met een moeder-dochter-gesprekje dat eindigde in een schaterlach!
Zalig!

Méér moet dat niet zijn, toch?


Fijn weekend!

Sigrid x

6 opmerkingen:

  1. Ja af en toe heb ik dat ook hoor. Zoveel mogelijkheden en dingen die ik nog graag wil dat ik het soms gewoon niet meer weet. Dan loop ik vast ofzo. Bij mij helpt het dan om lijstjes te maken. Wat wil ik nog en vaak kan ik daar dan wel weer uit kiezen wat ik het liefste wil.... Zo komt er uiteindelijk wel weer wat uit mijn handen ;)
    Wat heerlijk he, die moeder-dochter-momenten, mooi hoor! Geniet van elkaar <3
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wendy! Maar mijn lijstje zou wel eens heel lang kunnen worden ;-) , dat zul je ook wel herkennen waarschijnlijk, hihi.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van je planten.....
    En als ik vast zit neem ik altijd even afstand en doe ik ook zo als jij een lekkere wandeling en mooie foto's maken.

    Een fijn weekend liefs Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Edith, jij houdt ook zo van je tuin hé?
      En ja, een beetje afstand nemen helpt meestal, gelukkig maar!
      Voor jou ook fijn weekend! x

      Verwijderen
  3. bij een haak-block ga ik altijd eens op pinterest neuzen, en dan heb ik inspiratie teveel... en zo is er altijd wel iets ;) fijn weekend! (ondanks het barre weer dan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, dat onthoud ik! Maar Pinterest is verslavend! Het doet me er steeds aan denken dat ik te weinig tijd heb ( of teveel dingen wil maken ) :-)
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen