woensdag 1 juli 2015

Blij met niks!


Oude kleren kregen van mij altijd al een nieuwe bestemming:
de verkleedbak van de dochter,
de kledingcontainer aan school,
kindjes van vriendinnen,
... noem maar op.
Maar deze keer knipte ik er garen van!
En ik heb wel 1000 ideeën in mijn hoofd om er iets van te maken:
een tapijtje, een poef,
een kussen, ketting, sjaal, onderlegger,...
Dus ik ben blij. Met niks.

De kleurtjes van de stoffen die ik intussen verzamelde, komen terug in dit beeld uit onze tuin.
Lichtblauw van de lucht, frisgroen en dieproze van de heerlijk geurende, snoepjeskleurige phlox.
Mijn huisgenoten krijgen er trouwens zenuwen van dat ik steeds loop te roepen: 'Oh, hier moet je eens aan ruiken! En kom hier eens kijken! Oh, dit ruikt ook lekker!' Hihi.
Maar ik kan er ook niks aan doen dat ik zo geniet van de tuin. :-)



De bollen stofgaren moeten echter nog even wachten, eerst moet het babydeken af.
Als applicatie ga ik een zeilbootje haken en over de vorm die ik creëerde, ben ik al tevreden.
Maar de kleuren springen er niet uit op het dekentje...
Dus ga ik het opnieuw doen in het groen!
Nog witte zeiltjes en een oranje vlaggetje en het wordt echt een vrolijke deken.

Want die saaie beige kleuren zijn toch niet leuk voor baby's en peuters?
Het past misschien wel bij de meeste mensen hun interieur, maar als die kleintjes konden kiezen waren het toch allemaal flashy kleuren hoor.
Hmmm.... misschien ben ik wel in die fase blijven hangen, want ik hou ook meer van felle kleurtjes...


En het warme weer nodigt nu wel echt uit om te dromen van een bootje op het water,
of gewoon een frisse plons in ons zwembadje...
En daarna opdrogen in de zon en zalig zitten haken in de schaduw van de notenboom!
Al is het maar een uurtje... dat heet ook 'blij met niks'.



Fijne woensdag nog!

Sigrid x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen