dinsdag 7 juli 2015

Onderleggers (made of T-shirts!)

Uit oude kleding knipte ik enkele bollen textielgaren.
Zoveel ideeën flitsten door mijn hoofd, maar ik koos voor iets simpels deze keer want zo'n garen is nogal wroeten om te haken.
Ergens in mijn plakschrift zat nog een eenvoudig bloemetjespatroon uit een oude Libelle.
Dat haakte vlot en pas toen ik de bloemetjes bij elkaar zag liggen, kregen ze een bestemming: 
frisse, zomerse onderleggers!





Het geeft een extra goed gevoel om te weten dat ik van 'afval' nog zoiets moois heb kunnen maken.

Wil je dit ook proberen, kies dan eender welk eenvoudig bloemetjespatroon.
Oude kleren verknippen doe je zo: https://blog.etsy.com/nl/2010/10/19/strawberry-earth-wonderland-diy-t-shirt-garen/


Santé, proost, schol, chin chin, cheers, prozit,
en tot gauw,

Sigrid x


PS: Ik ben een nieuwe haaksteek aan het finetunen, geïnspireerd door een breisteek.
In mijn volgende blogberichtje zal ik deze delen met jullie.
Ergens halverwege het testen, bedacht ik plots dat deze steek misschien toch al bestond...
Maar tot nu toe heb ik hem nog nergens gevonden, ook al is het een makkelijk patroontje.
Ik noem hem de strikjessteek en ben er een colsjaal mee aan het haken.
Echt leuk :-)


10 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk een nieuwe steek! Ben benieuwd. Ben toevallig ook steken aan het proberen want ik wil een trui haken, maar ik wil graag dat hij er uitziet alsof het met breisteken is gedaan!

    Groetjes,

    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat klinkt ook cool, die 'looks-like-knitted'-haaksteek. Ik hou je blog in de gaten! :-)

      Verwijderen
  2. Ziet er heel leuk en fleurig uit!
    Benieuwd naar de nieuwe steek ;)
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy! Ben me aan het haasten met de strikjessteek :-)

      Verwijderen
  3. O wat is dit weer leuk heb zin om het ook te proberen....Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je het leuk vindt! Het gaat best snel vooruit, alleen het knippen is even prullen, dus veel plezier ermee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh leuk!! En zeker helemaal mijn kleuren hihi super tof! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jill!! I'm very pleased to hear that I'm featured on your Saturday Spotlight :-)

      Verwijderen