zondag 19 juli 2015

Rok... wordt sjaal!


De laatste tijd loop ik over van inspiratie.
Ik weet ook niet hoe het komt.
Mijn zus gaf me wat oude kleren en meteen zag ik een sjaaltje in de rok van een jurkje.
Dus schaar in de aanslag en knippen maar!



Had ik maar beter even nagedacht voor ik begon...
Want ik heb géén naaimachine en het was toch even doorbijten om die lengte om te zomen met de hand!
Toen ik rond was, zat ik enthousiast klaar met mijn haaknaald.
Ook de kat zat enthousiast klaar naast het bolletje katoen.
Oei.
Waar steek ik mijn haaknaald in?



Eerst haken en daarna vastnaaien? Nee, dan zou er één kant minder mooi uitzien en ik wilde juist rond mijn handgenaaide zoom haken...
Een dikke scherpe naald en gaatjes prikken zodat ik daarin kon haken?
Die vervelende stof sloot zich meteen terug nadat ik erin geprikt had.
Er zat niks anders op...
Met de schaar hele kleine knipjes maken om door te haken!
...
Heb het aantal knipjes maar niet geteld ;-)




Het patroon voor het sierrandje haalde ik uit een oud boekje: "Oma's haakgeheimen".
Klinkt super hé?

Kreeg ik bij het foto's nemen toch wel geen zin in chocola zeker, hihi.




Anyway, ben heel blij met mijn sjaaltje, ook al zijn het eens heel andere kleuren dan gewoonlijk.
Luchtig, vrolijk en op vele manieren draagbaar.

Hebben jullie eens een kledingstuk gepimpt, gerecycled of ge-upcycled?
Laat het mij weten, ik ben benieuwd!


Wens jullie nog een zonnige zondag,

Sigrid x




8 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,

    Ten eerste wil je eerst even zeggen dat je sjaal heel mooi is geworden.
    Heel mooi vrolijk stofje en wat een mooie gele kleur heb je voor de rand gebruikt love it

    Ik zelf pimp en recycle alles wat los en vast zit.Dat is het leukste wat er is.

    Maar weet je dat er op de markt een haaknaald met punt is te krijgen, eventueel als je dit nog eens wilt toepassen.
    Ik zelf heb het ook wel eens met een festonsteek gedaan bij b.v zakdoekjes of lakens .

    Ik wens je een hele fijne dag groetjes Edith




    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat wist ik niet van die haaknaald met punt! Ga ik me zeker eens aanschaffen, bedankt voor de tip!
      Superleuk dat jij ook zo'n creatieve recycleerder bent :-)

      Verwijderen
  2. Wat een werkje, maar het resultaat is prachtig!! Het gele gehaakte randje past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love the edging of the scarf! That fabric is super cute, too! I'd love if you'd stop by the Submarine Sunday Link Party to share this wonderful creation!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much, T'onna! I'll try to share it very soon :-)

      Verwijderen
    2. I love this scarf, so I featured it at this week's Submarine Submarine Sunday Link Party!! Thanks for linking up!

      Verwijderen