woensdag 22 juli 2015

Sjaaltje wordt schaaltje




Lang geleden kocht ik een wit zomersjaaltje...


Maar toen ik het droeg, deed het mij aan Elvis Presley denken.
Met alle respect voor Elvis, maar ik ben helemaal geen fan van zijn outfits.
Dus belandde het sjaaltje achterin de kast, jarenlang...

Tot nu.
Nu ik in mijn recycleer-fase ben is geen kledingstuk veilig voor mij!
Mijn stofschaar is mijn beste vriendin.
Zigzag knippen en zo kreeg ik een mooie, dikke bol wit garen met hier en daar een glittertje!


Nog voor ik klaar was met knippen, zag ik al een mooie tafeldoek voor me.
Alvast voor Kerst?
Of een zomers doekje, lekker fris wit?
Een mandje misschien...
Het werd een schaaltje met lage rand.
Ideaal voor zomerdecoratie of als fruitschaal.



Het is zo eenvoudig om te maken!
Je haakt eerst een mooie cirkel, zo groot als je wilt.
Daarna vermeerder je niet meer en zo ontstaat vanzelf de rand.


Dus nu leeft mijn sjaaltje verder op tafel, met schelpjes er in.
Elvis is alive! Hihi!



Lieve groetjes,

Sigrid x







10 opmerkingen:

  1. Ook weer heel leuk,zo heeft je ongebruikte spul toch weer een doel.
    En ook nog apart niemand die zulk mooi garen heeft met een glitter erin.
    En wat een leuke foto met die schelpjes love it.
    Groetjes Edith en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De schaal staat ook echt met de schelpjes op tafel hier als zomerdecoratie.
      Jij ook een fijne dag x

      Verwijderen
  2. Hoi Sigrid, bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Wat een cool idee om van een sjaaltje met studs stof te knippen! Ben zelf ook redelijk gek op vanalles recyclen, maar heb zoiets nog niet gedaan. Cool! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je hier komt kijken en leuk dat je dit projectje cool vindt :-) Bedankt!

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan! Misschien moet ik ook 2 keer nadenken voordat ik de kledingstukken die achteraan in mn kast hangen weg doe! ;-)
    Groetjes, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sarah! Niet alle kleren lenen zich er toe, maar wel veel :)

      Verwijderen
  4. Beter een mooi gehaakt schaaltje op de tafel dan een niet zo mooi t-shirt permanent in de kast. Top dat je het shirt oz hebt gerecycled.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoe zo'n sjaal een nieuw leven krijgt als schaaltje! Ik wil het ook nog steeds een keer proberen met plastic tassen. Fijne zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik nog nooit gedaan met plastic... Die dunne zakjes zullen niet lukken, want die scheuren, maar zo'n stevige met mooie kleurtjes zullen wel een leuk effect geven. Hoop dat je snel een keer de kans hebt om het te proberen!

      Verwijderen