donderdag 16 juli 2015

Warrior Cats Crochet ( met telpatroon )


In de ban van de donderclan...


Dat ik dol ben op katten, dat wist je misschien al.

Maar mijn dochter heeft de microbe ook!
Emily heeft posters van katjes op haar kleerkast en kleding met kattenprints...
Ze heeft zo'n 100 foto's van katten op haar iPad en de meeste posts op haar facebook gaan over katten,,... need I say more?

Een tijdje geleden begon ze te lezen in een boek van de bekende serie 'Warrior Cats' van Erin Hunter.
En het verhaal liet haar niet meer los!
Intussen heeft ze al 12 boeken uitgelezen en lees ook ik deze verslavende serie, want de verhalen zijn voor jong en oud.

Voor wie de boeken niet kent: het gaat over 5 kattenclans die in het wild leven; de windclan, de donderclan, de rivierclan, de schaduwclan en de sterrenclan.
De hoofdrol uit de eerste serie is Vuurster, een knaloranje kater, die de leider wordt van de donderclan.
Natuurlijk staan wij aan de kant van de donderclan :-)





Het logo van de donderclan is een gestileerde kattenkop met een bliksemschicht er doorheen.
Ideaal voor op een heuptasje, niet?

En Emily zag dat het goed was :-)


Hieronder vind je het telpatroon, als je het logo ook ergens wil inhaken.
Om de bliksemschicht scherp af te lijnen, ben ik achteraf met mijn borduurnaald langs de randjes gegaan.
Zo werd het een beetje duidelijker.

Ik wens jullie nu al een purrrrfect weekend toe! Miauw ;-)

Sigrid x




5 opmerkingen:

  1. Dat heb je mooi gedaan ................gr Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ik ken de boeken niet, ik ga ook eens kijken ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opgepast: verslavend! Bijna net zo erg als een haakverslaving, haha :-)

      Verwijderen
  3. Hi, thanks for sharing your crochet - you have lots of good ideas! I especially like this Warrior Cats purse for my daughter and the large seat cushion (great color choices). Swaantje, Georgia, USA

    BeantwoordenVerwijderen