zondag 23 augustus 2015

4 tips bij INSPIRATION OVERLOAD


Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
De haakwerkjes en ideeën vliegen je rond de oren op Facebook, Pinterest en de vele leuke haakblogs.
Hoe kun je dan nog kiezen wat jij gaat maken?
Je krijgt gewoon té veel inspiratie!
Herkenbaar?

Ik zet even 4 tips op een rijtje die mij altijd helpen in zo'n situatie:


1 Zet je computer uit.
Stop de input.
Ga ergens anders zitten met een drankje en zucht eens diep.
Denk aan iets anders.
Of doe iets anders.
Ik heb al véél goeie ideeën gehad tijdens de afwas of tijdens het koken!

2 Bekijk je voorraad garen.
Soms is het handiger om je project te kiezen aan de hand van het garen waar je graag mee wilt werken.
En soms krijg je gewoon vanzelf een origineel idee als je een bolletje wol vastneemt.
Het zou natuurlijk kunnen dat je zo'n grote voorraad hebt, dat je probleem nu alleen maar groter wordt :-)
Richt je dan op je lievelingskleur, of nét de kleur waarbij je twijfels hebt.

3 Snuffel eens door (oude) handwerkboekjes.
Ik haal persoonlijk veel plezier uit het doorbladeren van haakboeken en -tijdschriften.
Het is niet hetzelfde als klikken en scrollen, daar geraak ik soms écht van in de knoop.
Maar van boekjes niet.
Het éne lampje na het andere gaat dan branden bij mij.
En ik vergeet de duizenden variaties op één zelfde thema en vind mijn eigen thema.

4 Ga wandelen of ga slapen.
Wandelen en slapen ontspant je.
Du-uh.
Dat wist je al natuurlijk.
Maar door deze ontspanning, komt er ruimte voor nieuwe ideeën.
De beste invallen krijg ik nét voor ik in slaap val, of 's morgens vroeg na een goeie nachtrust.
Een wandeling door een stil ruisend bos laat me alles van een andere kant bekijken.
Probeer maar eens!



De herfstdeken groeit niet zo snel als ik zou willen...

Deze tips kunnen ook helpen als je helemaal géén inspiratie hebt!
Ze helpen mij ook om origineel te zijn.
Tuurlijk hebben anderen vaak goeie ideeën, ik bewonder al die werkjes ook!
Maar ik maak graag MIJN versie.
Echte 'Sigrid'-projecten.
Een gehaakte handtekening zeg maar :-)


Gebruik deze tips, of gooi ze overboord, maar doe altijd je eigen ding!
En ik wens jullie de juiste inspiratie!


Sigrid x









10 opmerkingen:

  1. Goede tips! Bij mij werkt het meestal om door mijn voorraad bolletjes te snuffelen. Of op Ravelry te surfen!
    Liefs, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ravelry heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, bedankt voor die tip!
      Nog een fijne zondag Inge :-)

      Verwijderen
  2. Zeker goede tips!!! Zat net heerlijk door haakboek te bladeren en kreeg een leuk idee!! Geniet van deze mooie zondag!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, fijn, succes met je nieuwe idee dan, ben benieuwd :-)

      Verwijderen
  3. Very true advises you have there!

    Sometimes I wish my day had more hours so I could fit in more crochet!

    Take care
    Anne
    Crochet Between Worlds

    BeantwoordenVerwijderen