zondag 16 augustus 2015

A winner... and a w.i.p.





Dat was leuk!
Mijn eerste give-away is nu officiëel een 'gave'-away.
En met volle goesting keer ik terug naar de orde van de dag: haken natuurlijk!



Ik vond in een oud nummer van Anna Creatief een mooie bloemetjes granny square.
Ik heb kleurrijke granny-dekens altijd al prachtig gevonden, maar ik had nooit zin om duizenden draadjes in te stoppen.
Nu heb ik daar nog steeds geen zin in hoor, maar wie iets moois wil, moet er wat voor over hebben!
Dus deze granny's zijn het begin van mijn 'Summer into Fall'-deken!

Omdat de deken 'Summer into Fall' noemt, wil dat niet zeggen dat ik hem alleen in die korte periode ga gebruiken hoor.
Gewoon de héle herfst door, als je dat maar weet, hihi.



Zoals de naam verraadt zullen mooie herfstkleuren de toon bepalen, 3 tinten bruin en olijfgroen.
De bloemen zelf mogen nog diepe zomerse kleuren hebben, zoals de dahlia's en herfstasters...
Want ooit heb ik ergens gelezen dat mooie kleuren nog méér schitteren naast een lelijke kleur.
En dat is wel waar, want eerlijk gezegd, vind ik alleen het roestbruin mooi.
De andere kleuren bruin en dat 'vuile' groen zijn normaal niet echt iets voor mij.
Maar toch passen ze bij het geheel en vallen de bloemen nu harder op .
En de kleuren van de bloemen vind ik wél prachtig!

Heb jij ook al wel eens lelijke kleuren bij je haakwerk gebruikt?
Of gebruik je echt consequent alleen de kleuren die je mooi vindt?
Ben eens benieuwd!


Groetjes,
Sigrid x











10 opmerkingen:

  1. Ook dit is mooi ben benieuwd naar het eind resultaat en mooie warme kleuren vooral de bruintinten.

    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hou wel van die warme tinten. Ben druk bezig, maar niet zo veel als ik zou willen. Denk dat het eindresultaat nog even op zich laat wachten..

      Verwijderen
  2. De granny squares zien er hartstikke mooi uit. Ik zou eigenlijk niet snel kleuren kiezen die ik niet mooi vind, maar ik denkt dat je het goed moet combineren. Net zoals kleding. Ik vind zwart geen mooie kleur, maar iets zwarts gecombineerd met een mooie kleur vind ik wel mooi ;-). hihi. Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezien, het is juist die combinatie die het wél mooi maakt hé?
      Groetjes x

      Verwijderen
  3. Ik vind de kleurencombinatie erg mooi! En inderdaad, draadjes instoppen......

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Inge! En ja, die draadjes instoppen kennen we allemaal wel ;-)

      Verwijderen
  4. Proficiat Lieve, met het winnen van de Give Away.
    Sigrid, ik ben benieuwd naar je herfstdeken. Geef je ons af en toe een update? (Ik ben niet nieuwsgierig hoor ;-))

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, neenee Carolien, ik weet dat je niet nieuwsgierig bent :-)
      Zal zeker af en toe een update geven!

      Verwijderen
  5. Hoi Sigrid!
    Bedankt voor je berichtjes op mijn blog. Jammer dat ik je give-away net heb gemist :) Maar je hebt wel echt een leuke blog dus ik ben je ook gaan volgen! Ik ben benieuwd hoe je herfstdeken uiteindelijk wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel dat je ook bent komt kijken en me terugvolgt :-)
      Ja, dat was misschien ook niet zo duidelijk gezegd wanneer de gvie away afgesloten werd, zal ik volgende keer wat beter doen!
      Lieve groetjes!

      Verwijderen