zondag 30 augustus 2015

Bella and my yarn


Dit is Bella.
Bella is een kater met een vrouwelijke koeiennaam.
Die naam heeft mijn dochtertje als kleuter gekozen :-)
Bella komt me altijd helpen; bij het tuinieren, bij het haken binnen of buiten,...het maakt niet uit, als hij er maar bij kan zijn.
Hij is jaren geleden op een zonnige winterdag ons huis en ons hart binnengewandeld alsof hij er al heel zijn leven woonde...


This is Bella.
Bella is a tomcat with a female cow's name.
My daughter called him Bella when she was a toddler.
It's such a friendly cat, he likes to keep me company when I'm working in the garden or when I'm crocheting.
It doesn't matter what I'm doing, as long as he can stick his nose into it.
He came into our life and into our heart several years ago, just like he had always been there...



Toen ik gisteren buiten zat te haken aan het zoveelste bloemetje voor mijn herfstdeken, begeleidde hij mij met een tevreden gesnor van onder mijn stoel.
De schat.
Hij supporterde braaf, toch had ik meer zin om aan mijn nieuwe blauwe projectje te haken:


While I was making flower no.30 for my fall blanket, he sat under my chair and accompanied my crochet with a satisfied snorring.
It's such a sweetheart.
He was really supporting me, but my fingers were itching to work on my new blue project:



Het blauwe haakwerkje zou een soort van rechte poncho moeten worden, maar nu lijkt hij me ook leuk als shrug.
En vannacht droomde ik dat het een tas ging worden.
Nog maar even doorhaken, dan zien we wel.

Ik speel met veel soorten wol en wissel verschillende tinten af, dat maakt het echt plezant om te haken.
De draadjes haak ik onmiddellijk mee in, zodat ik er geen moet instoppen achteraf.
Bij vasten en stokjes lukt dat makkelijk, dat inhaken van de eindjes.


The blue project should become a square poncho, but it also seems nice for a shrug.
Last night I even dreamed that it became a bag.
I will carry on and decide later.

What is really fun to me, is that I can play with different kinds of yarn and different tones of blue.
To avoid stuffing in the ends, I simply take them with me while crocheting.



Het witte 'netje' in katoen dat erbij ligt, wordt iets heel anders.
Ook een eigen ontwerp, en ik hoop dat het precies zo wordt als in mijn hoofd.
Ik wou dat ik al aan de afwerking kon beginnen!

Bella ook.
Hij zal er mooi tegen afsteken met zijn zachte, zwarte pelsje.
Hij heeft namelijk veel gevoel voor kleur en compositie!
Misschien moet ik binnenkort maar eens iets voor hem haken...
Iemand een idee?


The white thing is something different.
It's also my own design and I truely hope it becomes exactly like the image in my mind.
I wish I could start with the finishing details already!

Bella is also waiting for me to finish it.
Because his black fur will become even more vibrant when he will sit next to the white crochet project.
Bella has a perfect sense of colour and composition.
Perhaps I'll make something especially for him soon...
Somebody a good idea?



Groetjes,

Sigrid x





6 opmerkingen:

  1. Gezellig, zo'n vriendje die je gezelschap houdt bij alles wat je doet! Ik ben benieuwd naar wat al deze WIP's gaan worden, vooral dat witte netje vind ik er erg leuk uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik waardeer zijn gezelschap heel erg. Dan ben ik in de tuin bezig en is hij in geen velden of wegen te bespeuren en plots voel je dan zo'n warme aai aan je been :-)
      Dat witte netje is al mijn 3de poging, maar gaat nog niet zo snel af zijn. Misschien verklap ik volgende keer iets meer!

      Verwijderen
  2. Jij bent dus ook met meerdere dingen tegelijk bezig........
    Ben benieuwd wat het gaat worden.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja,soms kunnen mijn handen mijn hoofd niet volgen en moét ik vlug aan mijn idee beginnen. Daardoor soms dus meerdere dingen tegelijk ja ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een schatje die Bella! Je zou hem altijd een mooie trui kunnen breien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, leuk idee, maar denk dat hij die niet gaat willen dragen... :-)

      Verwijderen