zondag 2 augustus 2015

Green, cats and purple

De zomer is op dit moment vooral groen.
Alles is krachtig gegroeid in de tuin en ik geniet van het natuurgeweld.
Meneer en mevrouw Merel komen meegenieten van de blauwe bessen.
Af en toe pikt ook Verlegen Duifje een besje mee.
En dat mogen ze, want de takken van de bessenstruiken hangen zwaar tegen de grond en ik kan niet volgen met plukken.

Enkele dagen geleden had mijn dochter een tof idee om te haken.
Eigenlijk heeft ze vaak leuke ideeën hoor, gewoon gewéldig.

Anyway, ik maakte enkele schetsjes en begon er aan.
Het wordt nog ietsje anders dan het oorspronkelijke plan, maar dat is meestal zo bij mij.
Hieronder al een tipje van de sluier...




Ik heb niet zoveel gehaakt als ik zou willen de laatste dagen.
Nu ja, als je mij liet doen, haakte ik de ganse dag!
Dat is misschien ook niet de bedoeling, hihi.

Maar ik heb wat in de tuin gewerkt, dat was hoognodig.
Mijn zus gaf me dit poezenbeeld uit haar eigen tuin, bang dat haar hondje het zou stukmaken.
Dat 'hondje' noemt Buck en is bijna zo groot als een pony.
Nu snap je het wel zeker? :-)
Ook haar sedumplantjes komen hier schuilen voor het hondje.
Ik vind dat helemaal niet erg.




Vanille, de oudste van onze katten, heeft zich een veilig plekje gezocht met een goed uitzicht.
Na de regendagen zoekt hij nu wat schaduw op voor de stralende zon.
Soms vraagt mijn oude buurvrouw of ik mijn kat gewassen heb, omdat ze zo wit ziet.
Ik weet nog altijd niet of ze het meent, haha.


En hieronder nog een update van het paarsroze vest dat ik begon te haken.
Het is uit één stuk gehaakt, de mouwen worden er ook nog aan vast gehaakt.
Maar je ziet, ik moet nog een stukje gaan vooraleer het klaar is.
Een leuk patroon, maar waarschijnlijk ligt het aan mij; het liep even mis in het begin.
Ik vertikte het om het uit te trekken en heb wat zitten 'foefelen'.
Als het helemaal klaar is, moet ik nog een beetje foefelen denk ik, maar dat gaat lukken!




Goed, ik ga jullie laten want er is nog heel wat te doen vandaag.
Geniet van deze zondag en tot gauw,

Sigrid x



2 opmerkingen:

  1. Inderdaad de tuin..... ik zie hier ook dat alles zo is gegroeid , heb echt veel werk te doen....
    Het haakwerk zal nu bij mij ook even blijven liggen.
    Je bent trouwens met mooie kleurtjes bezig ...en het vestje valt mooi .....ga je een losse mouw maken?
    Ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat ..
    Groetjes en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Edith,
      Het vestje is een jaren '70-model met inderdaad wijd uitlopende mouwen.
      Gelukkig schijnt de zon vandaag, dan is het werken in de tuin al veel plezieriger hé.
      Groetjes!

      Verwijderen