woensdag 5 augustus 2015

Haak je eigen Facebook.. ( free pattern )


Weet je nog dat mijn dochter een leuk idee had om te haken?
Ze stelde voor om pannenlappen te maken met het facebook-logo erop!
Dat vond ik echt wel grappig en ik heb de beroemde 'f' dan ook meteen proberen om te zetten in een telpatroon.
Maar toen ik begon te haken ( in het rond, want ik zou de letter er met de tapestry-techniek inhaken ) leken de afmetingen me nogal groot voor een pannenlap.
En ik legde mijn haakwerkje eens op de iPad...
Aha! Dat leek ervoor gemaakt te zijn!
Dus werd het een hoesje!



Ik maak normaal geen reclame ( alsof dat nog hoeft voor facebook! ), maar nu vind ik dat dit logo best in de bloemetjes gezet mag worden.
Want...dankzij facebook wordt mijn blog wat meer gelezen.
Als facebook niet bestond, was mijn blog nog helemaal onbekend.

Voor diegenen die het nog niet wisten; ik heb aan deze blog ook een facebookpagina gelinkt:
Kat Kat Katoen op FB



Wil je ook iets haken met het facebook-logo, hieronder zie je mijn telpatroon.
Ik heb om de 2 toeren een verspringing gemaakt zodat je een lichtjes cursieve letter bekomt.
Als ik die verspringing niet maakte, had je ook een cursieve letter, maar dan nog schuiner én in de andere richting. 


Voilà, veel plezier ermee!

Ik ga nog een beetje aan mijn vestje verderhaken... en een iPadhoes voor de dochter ontwerpen.
Want die wil voor zichzelf toch maar liever géén 'f' van facebook erop, hihi.


Haak ze nog!

Sigrid x

15 opmerkingen:

  1. Super, dank je wel om die te delen ;-)
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, vond het wel grappig om ook eens te maken voor een facebookverslaafde ofzo :-)

      Verwijderen
  2. Nice Ipad cozy. How creative of you. Thanks for sharing the pattern with us.
    xx, Beca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om nieuwe blogjes op Internet tegen te komen
    ik volg meestal blogjes dat te maken hebben
    met thuis, haken, koken en fotografie

    Bedankt voor het delen
    en nog een fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie en fijn dat je kwam kijken!

      Verwijderen
  4. I love this case! It looks great and so clever!!! I'm pinning it! I'd love if you'd stop by the Submarine Sunday Link Party to share this wonderful creation!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk bedacht! Ook goed dat je in je ontwerp rekening houdt met het hellende effect van het haken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen