donderdag 27 augustus 2015

POT-verdorie


Grmmmbl...
Vorig weekend en begin deze week ging het niet met het haken...
Ik maakte geduldig een eigen patroon, begon er enthousiast aan... en het trok op niets.
Trok het uit, begon opnieuw en ook dat was niet naar mijn zin.
Zucht, al die moeite om mijn ontwerp op voorhand uit te tellen en netjes uit te tekenen...
Normaal begin ik gewoon uit de losse pols...
Normaal lukken mijn ideetjes ook meteen...

Ach ja.
Het stukje haakwerk ligt op de boekenkast nu.
Het ligt daar goed. Potverdorie.

Dan maar aan iets anders begonnen.
POTJES omhaken :-)

Makkelijk en plezant.
Steeds maar vasten in het rond...
Heerlijk wegdroom-haken.

Nu heeft dit haken ook wel een doel hoor!
Het is voor een traktatie op mijn man zijn werk.
De laatste tijd wordt daar meer moeite voor gedaan.
In plaats van vlug een aantal koffiekoeken uit te halen bij de bakker, wordt er zelf iets gebakken en wordt dat nog mooi verpakt ook.
Vind ik heel tof!
Maar omdat mijn oven de laatste tijd kuren heeft en de meeste machines nooit luisteren naar mijn smeekbedes, werd het bakken geschrapt.
Ik wou echter wel wat moeite doen, dus werden het deze potjes.




In de potjes stop ik nog wel iets om te smullen, maar het is niet zomaar een verpakking.
Je kan er pennen in steken, of schroevendraaiers voor de mannelijke collega's dan.
Gelukkig heeft mijn man ook enkele vrouwelijke collega's zodat ik toch in één van de potjes roze kon gebruiken :-)



En nu zijn de potjes bijna allemaal klaar.
Ik hoop dat de collega's er blij mee gaan zijn.
Ze hebben mij in elk geval wél terug blij gemaakt na de mislukkingen eerder deze week.


Heb jij ook al eens gevloekt tijdens het haken?
Was je het toen beu en heb je je garen ook een hele dag niet aangekeken?
Wat ging er mis?
Tell me about it!
Dan voel ik mij niet de enige ;-)


Ik ga het laatste potje nog snel afmaken,
wens jullie nu al een fijn weekend!
En dat ik jullie niet hoor vloeken ;-)



Sigrid x







18 opmerkingen:

  1. O, dat herken ik wel. Was ooit begonnen met een sjaal, ik dacht dubbele draad wordt vast leuk. Echter viel heel erg tegen, wilde het uithalen, alleen dat vind het garen niet leuk. Lukt dus totaal niet. Het geheel ligt nu in de bak restjes enz... Gaat niet meer goedkomen. Hopelijk lukt het bij jouw binnenkort wel. Soms is het verstandig het even weg te leggen, dan komt het uiteindelijke wel goed.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dubbele draad uithalen heb ik ook eens geprobeerd :-) Heel leuk! Een halve meter en je zit in de knoop! :-)
      En ja, ik zal even geduld hebben, dan komt er mss nog een fris idee vanzelf aanwaaien. Bedankt voor de troost!

      Verwijderen
  2. Hey Sigrid,
    Bedankt voor je leuk berichtje !!
    Ben al volger geworden van je blog. Bloglovin heb ik niet er bestaat tegenwoordig zoveel ...
    Ben gestart met kaartjes maken maar deze zomer wat meegedaan met enkele cals en die zijn echt gevaarlijk heb de haakvirus opgevangen hi ...
    Zal mijn blogje nog aanpassen met de knop volgers .
    Je bent ook heel creatief zie ik trouwens mooie gehaakte potjes zou bij mij ook van pas komen voor mijn kleur potloden en stiften hi.
    Groetjes Doris en tot de volgende blogpost .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het volgen Doris!
      Ik kreeg zelf ook maar die tip van Bloglovin' toen ik pas begon te bloggen ( maar ik heb op die manier wel héél veel leuke blogs ontdekt ).
      En kaartjes maken is ook superleuk! Doe ik af en toe nog wel eens, vroeger maakte ik er zelfs een punt van om nooit een kaartje voor iemands verjaardag te kopen, maar altijd zelf te maken :-)
      Nu is het idd het haakvirus dat niet meer loslaat :-)

      Verwijderen
  3. Hey Sigrid,
    Leuke potjes hoor, hopelijk zijn de collega's van je man er blij mee. Ik heb ook wel eens dat het niet werkt, dan leg ik het weg en ga ik er een tijd later mee verder. Dus maak je niet te druk en kijk er morgen of over een paar dagen eens weer naar met een frisse blik, het helpt vast ;-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreamilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip Emily! En ik hoop ook dat de collega's er toch tevreden mee zijn.. Ik zal het nog laten weten :-)

      Verwijderen
  4. Hallo Sigrid,
    twee weken geleden heb ik op zoek naar díe bloem een hele dag bloemen gehaakt. Één bloem na de andere en toch weer uitgetrokken. Één boek gehaald en dan nog een ander en dan nog één en dan toch nog eens het internet in. NIETS. Ik was echt gefrustreerd en had het liefst van al mijn garens en haaknaalden door de tuin (het was mooi weer en ik zat op het terras) gepeperd. En dit was echt niet de eerste keer... Dus: “Welcome to the club”!
    Veel groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, bedankt Marjan, da's een grappige oppepper ;-)

      Verwijderen
  5. Leuke blogpost! De titel is echt geweldig gevonden!!
    Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit een sjaal afgemaakt. Kwestie van verkeerd garen bij het verkeerde patroon en de verkeerde naald. Misschien toch maar weer eens oppakken... Zeker met de herfst die nu in aantocht is.

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, bedankt :-)
      Ja, sjaals... er ligt er hier ook nog eentje te wachten... En ook een gebreide trui die bijna af is.
      Ik wens je goeie moed met de sjaal, als je er aan begint x

      Verwijderen
  6. Grrrr... had ik net een lekker lang berichtje geschreven, doet mijn laptop ineens gek en is mijn verhaaltje weg... Ook zo'n momentje ;-)
    En ja hoor, ook ik ken die frustratieprojecten. Deze week nog legde ik mijn plaid, waar ik heel enthousiast aan begon, in de hoek, omdat ie toch niet zo leuk werd als ik voor ogen had. Gisteren keek mams er ook eens naar en met haar ideeën bekeek ik 'm ineens met andere ogen. Toch maar verder haken dus...
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in de loop der tijd wel meer projectjes in de hoek gooi. Laatst heb ik toch maar weer een paar van die projectjes uit de hoek gevist om ze af te maken, maar ik heb er ook een stel in de prullenbak gegooid omdat ik het niks vond. Dat ruimt ook lekker op!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, aiai, die laptops toch!
      Goed idee, om de frisse blik van iemand anders te laten helpen bij zo'n project...
      En fijn om te weten dat ook/zelfs jij zo'n frustratieprojecten hebt.
      Fijn weekend!

      Verwijderen
  7. Oh ja, heel herkenbaar. Vorige week nog, Ik was bezig met mijn omslagdoek voor mijn schoonzus maar het ging niet goed, moest alles uithalen en vervolgens zat al het garen in de knoop. Gelukkig heb ik een heel geduldige vriend die alles voor me uit elkaar heeft gehaald! Super blij mee.
    Potjes zijn leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, mijn man heeft ook méér geduld dan mij om garen uit de knoop te halen! Zijn die mannen dan toch goed voor iets hé ;-)
      Bedankt om te laten weten dat je het herkent :-)

      Verwijderen
  8. Hi Sigrid, I finally got to visit your blog ! Thanks for all your comments on my blog :)
    I love your little jar cosies, they are really sweet and beautifully finished :)
    Jillxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These are cute! Thanks so much for sharing at the Submarine Sunday Link Party! I hope you'll stop by again soon!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! I will certainly visit the Submarine Sunday Link Party again!

      Verwijderen