zaterdag 12 september 2015

Blueberry Scarf ( with pattern )



Deze sjaal was best snel klaar.
En maar goed ook, want ik had niet veel tijd meer.
Ik verheug me al op de reactie van diegene die hem krijgt binnenkort...
Want het is niet eens voor een verjaardag ofzo, het is een 'zomaartje'.
Af en toe verdient iemand een 'zomaartje'!

Luckily this scarf was quickly made!
There was not much time left anymore.
I can't wait to get the reaction form the person who's getting this scarf...
Because it's a complete surprise, not for a birthday or something.
Now and then somebody deserves a 'just because'!





Ik denk dat ik ongeveer 32 lossen haakte ( haaknaald 4,5 ) en daarop dan een variatie op de V-steek.
Tussen de beentjes van de V haakte ik echter nog een losse zodat de sjaal luchtiger werd.
Want het is er eentje voor het tussenseizoen.
Als finishing touch naaide ik aan één uiteinde een gehaakte bloem.
Die maakte ik met verloopgaren en een schattig knoopje dat ooit bij het tijdschrift 'Mollie Makes' zat.

I started with 32 chainstitches ( using G6 ) and then a variation on the V-stitch.
Between the legs of the V, I put another chainstitch to make the scarf more breezy.
It's not a winterscarf, it's more for autumn or spring.
To finish it off I made a flower on one side of the scarf.
I used a sweet little button that I got with the magazine 'Mollie Makes' some time ago.

This pattern will help you get started. You can go on until you find the scarf long enough..




Veel plezier als je deze sjaal ook gaat haken, want het is echt een prettig patroontje.
De bloem kun je weglaten of eender welk bloemenpatroon kiezen.
Zelf heb ik een patroon vervormd uit een oud tijdschrift van Anna Creatief, dat kan ik hier niet delen...

En nu weer verderhaken aan mijn witte project en de herfstdeken, die wil ik absoluut snel klaarhebben, liefst deze maand nog.

Geniet van jullie weekend en haak ze!


Enjoy making this scarf if you're going to, because it's really a pleasant pattern.
You can leave out the flower or choose any pattern you prefer.
I altered a pattern that I found in an old magazine 'Anna Creative', so I can't share that with you.

And now back to my white crochet project and the 'Summer into Fall' afghan.
I'd really like to have them finished this month.

Have a good weekend and crochet on!



Sigrid x




P.S.: Gniffel, gniffel, ik verheug me echt op de reactie van diegene die dit krijgt...
Zelfs nog leuker dan het haken zelf :-)

P.S.: I'm sitting here and I'm chuckling, so looking forward to the reaction of the person who gets this scarf...
Even better than making it :-)







13 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal, de bloem past er perfect bij. Diegene die de sjaal krijgt, zal blij zijn.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Martine! (en ik hoop het ook dat ze er blij mee gaat zijn)
      Groetjes, Sigrid

      Verwijderen
  2. Wat een leuk cadeau! Lief van je omdat zomaar voor iemand te maken. Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sigrid, what a wonderful scarf! ♥ Nice color, nice pattern, nice flower - everything's perfect and goes so well together! I'm sure the recipient will be super happy :-). Sunny weekend greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Nata! Nice to hear you like it and thank's for stopping by!

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,

    Wat een leuke sjaal. Ik sla hem op en misschien maak ik hem ook wel een keertje. haha. Heb een fijne col sjaal gehaakt (moet hem alleen nog afwerken) heb nu echt zin in sjaals haken voor als het weer kouder word :-). Fijne zaterdag verder en geniet van het haken ;-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Emily! Ja hé, lekker gezellig nu, sjaals en dekentjes haken, kaarsje aan,... echt genieten :-)

      Verwijderen
  5. JAAAA! Ik begin er deze week nog aan (ik heb net het garen ervoor liggen, maar geen inspiratie). Net wat ik nodig heb: snel en makkelijk en dan komt er nog een mooie sjaal bij uit! Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeeeej, leuk dat ik je heb kunnen helpen :-) Ben benieuwd naar jouw versie!

      Verwijderen
  6. Beautiful scarf, I think the flower just gives it that something special :) Thank you so much for sharing!
    Joanita @ Snickerdoodle Sunday

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you!! The scarf would be rather boring without the flower, wouldn't it.

      Verwijderen
  7. Hoi hoi, dank voor je reactie op mijn blog! Ik volg je nu ook. Wat een prachtige haakcreaties maak je! Ben meteen fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen