zaterdag 19 september 2015

Every doily has a silver lining?


Snif... snotter...
Kuch... hoest...
Ben een beetje ziek dus ik hou het kort hier.

Sniff... cough...
I've got a severe cold so I'm going to keep this post rather short.




Een tijdje geleden omhaakte ik oude kanten kleedjes met een vrolijk kleurtje ( dat zie je hier ).
Maar met de feestdagen in het vooruitzicht mag het al eens glinsteren...
Dus omhaakte ik zo'n 'doily' met lichtglanzend, zilverkleurig garen waarin hier en daar pailletten verwerkt zitten.
(Ik gebruikte datzelfde garen al eens voor de rand van mijn muntgroene stola.)

Some time ago I crocheted around some old granny doilies with a cheerful colour ( you can see them here ).
Today I decided to go for a silver colour, already thinking of the holidays.
It's a rather subtile silver that I once used for my stola.



Als detail haakte ik met halve vasten een tussenrandje met nog ander glinsterend garen.
Om het echt subtiel te houden haakte ik de halve vasten aan de onderkant, zodat je aan de goede zijde enkel de achterkant van die halve vasten ziet.

I added another silver yarn between my crocheted border and the doily.
To keep it really subtile I made slipstitches on the backside, so you can only see a little bit of it on the good side. 




Zo, nu terug mijn zeteltje in... rustig verder haken aan de herfstdeken...

"That's all folks!"... Back to my sofa and back to my Autumn Afghan...




Sigrid x


13 opmerkingen:

  1. Deze zijn heel mooi,heb je de kleedjes ook zelf gemaakt? Sigrid........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, nee, de kleedjes werden ooit door mijn mama gehaakt, zo'n 35 jaar (of langer) geleden.

      Verwijderen
  2. Wat een feestelijke kleedjes zo. En wat een leuk project van samen is het zo in ene ❤️ Mooi hoor.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wendy!
      Ja klopt, zo worden die oude kleedjes toch nog gewaardeerd :-)

      Verwijderen
  3. Heel leuk, hoe je er zo een mooi familieprojectje van het gemaakt. Het randje maakt het weer helemaal hip. Inderdaad leuk voor de feestdagen, dan mag het allemaal best een beetje glimmen.
    Veel beterschap, doe het lekker rustig aan vandaag.
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel "Courtois Thee" drinken. Neem ik altijd mee uit Belgie (apoteker), want het is hier in Duitsland niet te krijgen, én raar maar waar: het helpt! Spoedig beter, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kende ik nog niet... Dankjewel voor de tip!
      Ga ik zeker eens proberen!

      Verwijderen
  5. Beterschap! Het zilveren randje geeft een leuk, chique effect! Leuke foto's ook!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Inge, de verkoudheid is een ontsteking op de luchtwegen geworden, maar na wat antibiotica ben ik terug in het land van de levenden ;-)
      En ook bedankt voor het compliment over de foto's, ik probeer er altijd iets speciaals van te maken, maar soms is dat zo moeilijk hé.
      Groetjes terug,
      Sigrid

      Verwijderen
  6. Oh ja , deze doily ziet er ook heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen