woensdag 2 september 2015

Sportief haken - Sporty crochet


Het moet niet altijd uitgebreid, decoratief of moeilijk haakwerk zijn...
Deze keer simpelweg iets nuttigs: een netje voor onze basketring!

It doesn't always have to be something difficult and time-consuming to crochet...
This time I made something useful, and nothing more than that: a net to play basketball!




Ik moet bekennen dat ik wel zin had om er een streepje door te haken,
of er een bloemetje op te naaien, of... :-)
Maar man en dochter riepen ongeduldig: 'Komaan, gewoon een net zodat we beter kunnen basketten!'
En zelfs de kleur mocht ik niet kiezen :-(

I must confess I wanted to make a net with stripes, or a net with a flower upon, or...
But my husband and daughter screamed: 'Come on, just a net so we can play better!'
And I didn't even get to choose the colour :-(









Ach ja, aan het gerammel van de ring tegen de muur hoor ik tot hier binnen dat ze zich amuseren.
En daar draait het toch om?

Kleine gelukkige momenten in onze eigen achtertuin,
met een snel gehaakt net,
een volleybal in plaats van een basketbal,
en veel gelach en geroep van papa en dochter samen.

Dat maakt mijn dag al blij!

Al blijf ik het een saai net vinden :-)


Oh well, I can hear the ring rattle against the wall which means that they are having a good time...
And that's what it's all about, isn't it?

Happy moments in our backyard,
with a quickly crocheted net,
a volley ball instead of a basket ball,
and lots of yelling and laughing from daddy and daughter together.

That really makes my day.
Although I still think the net is boring :-)




Fijne (sportieve?) woensdag iedereen!

Have a nice (sporty?) Wednesday you all!

Sigrid x




8 opmerkingen:

  1. Tof idee om een basketbalnetje te haken. De mannen waarderen lang niet altijd ons haakwerk, maar hier heb je ze echt blij mee gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt als een bus dat de meeste mannen niet bijster enthousiast reageren op ons haakwerk, Margaret! Maar af en toe dan toch wel :-)
      Groetjes, Sigrid

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig leuk idee!
    Groetjes, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. grand idea, crochet is a wonderful hobby to know

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hier nog twee voetbalgoaltjes in de garage staan, die niet handig te gebruiken zijn voor onze hockeysters, de bal schiet er steeds doorheen. Ik knoopte er al eens een mooi netje in, maar na een paar harde flatsen heeft het netje het al begeven. Misschien toch maar eens een netje erin haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit lijkt tot nu toe goed stevig te zijn. Maar omdat het in weer en wind buiten hangt, vermoed ik wel dat ik er volgend jaar een nieuw voor kan maken.. Maar dat heb je met de netjes die je koopt nog sneller dus toch de moeite waard :-)

      Verwijderen