donderdag 15 oktober 2015

Birthday Beanie (free pattern)


Warrior Cats revisited

De BFF van mijn dochter is bijna jarig en ze houdt van blauw.
En ook van poezen én van de boekenreeks Warrior Cats van Erin Hunter.
Die microbe heeft ze van mijn dochter overgekregen.
Voor Emily haakte ik ook al eens iets van Warrior Cats (tasje: zie hier).

Maar deze keer dus een beanie met het logo van de sterrenclan.
Ik ben aan de top begonnen, altijd in het rond gehaakt en dan de tekening van de oren tot de ster naar beneden toe mee ingehaakt.


My daughter's BFF is almost 10 and she loves blue.
She also loves cats and the books 'Warrior Cats' by Erin Hunter.
My daughter became obsessed by those books a while ago and now the BFF has the same 'disease' :-)
I made a little bag with the logo of the Thunder Clan for Emily (bag Warrior Cats).

This time I made a beanie with the logo of the Star Clan.
I started on top of the beanie and worked my way down, round and round.
I crocheted the pattern from ears to star ( so upside down in fact ).





Mocht je het ook eens willen proberen, de teltekening staat hieronder. 
Als je in het rond haakt, moet je om de 2 rijen verspringen, want anders heb je een scheef logo.
Vandaar dus de schuine teltekening ;-)


If you'd like to try it yourself, the pattern is down here.
When you crochet round and round, you'll have to skip a stitch each 2 rows.
Otherwise you'll get an askew shape, that's why the drawing is askew :-) 


Telpatroon voor als je in het rond haakt, te gebruiken van boven naar onder.


Zo, nu verder haken met de sjaals.
Er staan er minstens 4 op het programma, dus ik kan me helemaal laten gaan!
Heb ook nog zin in een tapijtje gehaakt met repen stof,
een extra blaadjesgordijn voor de badkamer,
kerstcadeautjes,
en een tafelkleed maar *zucht* dat krijg ik dit jaar niet meer rond geloof ik :-)


Right, now on with the scarfs.
I want to make at least 4 scarfs, so I can use my fantasy and go totally wild!
I also want to make a little carpet crocheted with fabric,
an extra curtain with leaves for our bathroom,
Christmas gifts,
and a table cloth but *sigh* I won't get that done this year I'm afraid... ;-)




Sigrid x





10 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit Sigrid! Zal de dame blij mee zijn!
    Groetjes Gabriella
    Athoekkies.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij goed bezig!! Plannen genoeg zo te horen. En de BFF van je dochter is vast heel blij met de beanie.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sandra! Ja, altijd plannen genoeg, maar geen tijd genoeg hé, dat zul je wel herkennen :-)

      Verwijderen
  3. Mijn zonen (en ik) hebben de eerste vier reeksen von Warrior Cats gelezen (daarna is het te saai geworden). Wat een geluk, dat ze nu te oud zijn (18 en 20) voor een nieuwe muts... Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha :-)
      Wij hebben de eerste 2 reeksen uit en wachten op de Nederlandse vertaling van boek 2 van de 3de reeks.
      Wist zelfs niet dat er zoveel reeksen waren! Jammer dat het dan saai wordt, maar dat is vaak zo als ze een verhaal te lang rekken.

      Verwijderen
    2. Hi Sigrid, wij konden nooit zo lang wachten, tot de vertaling op de Duitse markt was. Het is redelijk eenvoudig Engels en de jongens hebben het ook in het Engels gelezen... Misschien ook iets voor je dochter?

      Verwijderen
    3. Ja, daar was ik ook al aan het denken. Vroeger las ik vaak Engelse boeken, dus voor mij geen probleem, maar voor Emily (10j) weet ik het nog niet. Ze kent alleen wat Engels van tv en van mij en krijgt op school nog geen Engels, alleen Frans.
      Maar misschien toch eens proberen, ze kent nu toch al de context en de namen, dus bedankt voor je tip!

      Verwijderen
  4. Heel mooi .....wat knap zeg ........

    Gr Edith

    BeantwoordenVerwijderen