zaterdag 24 oktober 2015

Black Panther Scarf ( 2/4 ) met gratis patroon.

- Een sjalleke voor ons Anneke -


Mijn zus verdiende ook nog eens iets.
Ze staat altijd klaar voor ons, als opvang voor Emily, als klaagmuur voor mij, als taxi, enz...
Vorige winter had ik al een sjaal gebreid voor haar in verschillende tinten blauw.
Maar dat past niet overal bij.
En omdat mijn zus een aangeboren voorkeur heeft voor zwarte kledij ben ik zelf dan maar gezwicht en haakte een nieuw, zwart exemplaar.

My sister is one in a million.
She's always ready to help me out when I'm in trouble.
No matter what, she's always there.
Last year I knitted her a blue scarf.
But the blue doesn't go with every outfit.
And because my sister always wears black, I indulged and crocheted a new one in black.





Het was een verrassing voor haar, maar ik ben wel beginnen haken aan deze sjaal terwijl ze naast me zat, hihi.
Dat kon geen kwaad, want zij wist toch lekker niet dat deze voor haar zou zijn :-)
Speciaal voor haar heb ik zelf een patroon bedacht, geïnspireerd op een detail uit een oud gehaakt kleedje dat ik had.

It was a surprise to her, but I even began to crochet the scarf while she was sitting next to me, haha.
No worries, she didn't have a clue that I was making something for her :-)
Especially for my sister, An, I designed a new pattern, inspired by a detail in an old crocheted doily.



Ik gebruikte 'Cotton'garen van Zeeman en haaknaald 4,5.
Hieronder vind je het patroon.
Je kan de onderste 2 rijen telkens herhalen tot de sjaal zo lang is als je zelf wilt.
Het bovenste stukje van de tekening is het uiteinde van de sjaal die ik in een punt liet eindigen.
Ik begon recht en haakte de ganse lengte van de sjaal met daaraan een punt.
Op het einde heb ik weer aangelust aan de beginketting van 32 lussen om in tegenovergestelde richting de punt ook daar aan te haken.

I used a mix of cotton and synthetic yarn and hook nr.4,5.
You can see the pattern down here.
You can repeat the first 2 rows as many times as you want.
The upper part is the end of the scarf where I made a point.
I started straight, crocheted the whole scarf with a point on the end.
Then I turned it and crocheted the other point on the straight beginning.
( So I started with a new thread -for the other point of the scarf- back on the 32 chainstitches where I first started. )





Sneak Preview van het volgende project, sjaal 3/4

Nu maar weer verder met de volgende sjaal.
Het is echt sjaaltjesperiode hier ;-)

Now back to another scarf.
It seems it's really scarftime around here :-)




Groetjes,

Sigrid x





13 opmerkingen:

  1. Wat den leuke sjaal. Wat zal je zus daar blij mee zijn!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, en ja, ze was er content mee :-)

      Verwijderen
  2. Heel leuk, Sigrid! Gaaf patroon! Daar zal je zus vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaal! Zwart wordt toch vaak vergeten als kleur om mee te haken en breien, terwijl het inderdaad gewoon een zeer veelzijdig resultaat geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ja, dat vind ik ook wel, sommige patroontjes komen duidelijker naar voren in het zwart.

      Verwijderen
  4. Heel mooi, zeker niet alleen maar in het zwart (past wel overal bij, maar is toch ook een beetje triest). Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, ik denk dat het ook mooi kan zijn in een andere kleur, mss eens proberen voor mezelf...

      Verwijderen
  5. Heel mooie sjaal, zal je zus wel heel gelukkig mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sjaal! Daar zal je zus wel heel gelukkig mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen