woensdag 21 oktober 2015

Oh nee... Halloween!

Gehaakte spin...brrrrr

Onder het motto 'wat een moeder lijden kan' begon ik vol goede moed te haken aan een spin.
Een dikke, zwarte spin.
'Liefst een schattige', zei mijn dochter. Slik!

All mothers have to suffer sometimes, so I bravely began to crochet a spider.
A big, black spider.
'Make it a cute one', said my daughter. (Uh! As if spiders can be cute!?)



Zoals ik al zei, ben ik doodsbang van spinnen.
Zelfs een kruisspin of een baby-huisspin moet niet dichter dan een meter in mijn buurt komen.
Spinnen zijn de reden waarom ik in de herfst nooit in de tuin werk.
Maar ik zei tegen mezelf: 'Doe niet flauw, je haakt er zélf eentje, daar kun je niet bang van zijn!'

As I already told you, I'm very afraid of spiders.
Even a baby spider has to stay on a distance of at least 40 inches away from me.
Spiders are the main reason why I never garden in autumn.
But I spoke to myself: 'Don't act so stupid, You're only going to crochet one yourself, you just can't be afraid of this one!'



Eerst het dikke lijfje dan maar.
Ondertussen peinzen over hoe ik de pootjes ging maken...
Het lijfje werd inderdaad best schattig, met die wiebeloogjes en het zilver kruisje.
Maar toen dus de poten.
Eerst wat 'bloemschik-ijzerdraad' dubbelgeplooid (om de stand van de poten echt realistisch te kunnen maken) en daar dan omheen gehaakt met vasten.
Dan nog een keertje terug naar het begin er helemaal omheen gehaakt met lossere vasten...
zodat de pootjes niet te iel zouden worden bij het mollige lijfje.

So off with the big body then...
Meanwhile figuring out how I could make the legs...
The body indeed became cute, with those little googly eyes and the silver cross.
But then the legs.
I used some wire ( also good for flower arrangements ) to be able to bend the legs as if they were real.
Around the wire I crocheted single crochets(double crochets) back and forth.
Otherwise the legs would be too skinny to fit with the fat body.



Daarna de pootjes er aan vastgenaaid.
Man, man, man!
Toen begon het bij mij.
Die vorm... en die lelijke, zwarte poten... iejoew!
Was ik blij dat hij af was.

Then I sewed the legs on the body.
Oh my god!
It sent chills down my spine.
The shape...those ugly, black legs...
Man, I was glad it was finished!



Of toch niet...
Want toen begon mijn dochter er mee te dollen en duwde dat beest in mijn gezicht om te plagen.
Nog net een gil onderdrukt, maar toch even geroepen dat ze op moest houden!
Dat het maar vlug november is, bye bye Halloween!

Jullie nog iets gemaakt voor Halloween?
Of al volop in Kerstmodus?


Or not...
Cause then my daughter started to play around with it and pushed this animal in my face to fool me.
I could just hold myself back from screaming but I yelled at her to stop immediately!
I wish it was November already, bye bye Halloween!


Are you still making Halloween stuff?
Or maybe already crocheting for Christmas?





Groetjes!

Sigrid x






30 opmerkingen:

  1. Haha, toch wel dapper hoor dat je hem gehaakt hebt. Het is niet te hopen dat je dochter hem in huis laat slingeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! Normaal gaat ze hem gebruiken in de klas als decoratie, dus dat de juf dan maar rillingen krijgt ;-)

      Verwijderen
  2. De spin is best wel een schatje geworden ;-) heel goed gelukt!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is misschien 'maar' een gehaakte spin, maar wat een joekel zeg! Kan me best voorstellen dat je dat akelig vind. Wel een ontzettend leuk idee voor halloween. Ik doe normaal gesproken niet echt iets voor halloween dus mijn gedachten gaan langzaamerhand al uit naar Sinterklaas en kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is best groot, ongeveer zo groot als mijn hand.
      En normaal gesproken ben ik ook niet zo Halloweenachtig, maar voor één keertje toch mijn best gedaan voor mijn dochter.
      Ben ook al aan Kerst aan het denken, maar ook nog veel andere opdrachten, pffh!
      Groetjes!

      Verwijderen
  4. Leuk zeg! Ik ben niet bang voor spinnen, maar kan me voorstellen dat als je dat wel bent, zelfs een schattige gehaakte spin in je gezicht niet fijn is! Ik ben bezig met een Halloween Voodoo Doll, maar dan ook een schattige :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt keileuk, een voodoo-pop, ben benieuwd!
      Ik zag laatste ergens een gehaakte mummie, dat vond ik ook wel cute :-)
      Nog een fijne woensdag Inge!

      Verwijderen
  5. Ik heb niets met spinnen, maar deze ziet er echt leuk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Margaret, voor mij hoeft het ook niet meer hoor, was de eerste en de laatste keer dat ik een spin haakte ;-)

      Verwijderen
  6. Brrrr spinnen.... Maar deze is toch echt wel schattig hoor!! Mooi gemaakt!
    Groet,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Singred,
    I am with you about spiders. I am petrified of them.But as soon as I say this one I thought, I could make him and love him. Thank you
    for sharing. Is there a pattern? lorettaheim@gmail.,com 10/21/2015 1:20PM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I'm sorry Loretta, I made this spider without a pattern and I didn't write it down either.
      I started as if I was crocheting a ball. When the ball was in the middle I kept on crocheting the same amount of stitches for a few rows ( instead of less stitches to close the ball).
      Then I left out a few stitches on one side of the ball,( spread over 2 rows )
      That was the 'neck', then I added some stitches to form the head.
      The head was also a ball but smaller than the body.
      Maybe you can do something with my explanation?
      Thank you for visiting my blog and have a nice day,
      Sigrid

      Verwijderen
  8. Wat een leuke engerd! Kleine spionnetjes vind ik niet zo erg, maar van die grote... Brrr...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, bedankt, dat was ook nog een goeie titel geweest: 'leuke engerd' :-)

      Verwijderen
  9. Hier ook bangepoeperds in huis hoor, allemaal! Hahaha
    Moedig van je!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. DIt is toch gewoon een gezellige spin. Mooi gemaakt. Hij lijkt op de spin Sebastiaan. Ken je dat versje van Annie M.G. Schmidt? Alleen is het met hem niet goed afgelopen. Ik ben niet bang van spinnen, maar heb ze wel liever buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Sebastiaan!!
      'Dit is de spin Sebastiaan, het is niet goed met hem gegaan, ...'
      Heb dat ooit uit mijn hoofd moeten leren, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Want van Sebastiaan zou ik niet bang zijn :-)

      Verwijderen
  11. Hij ziet er erg leuk uit. Maar mijn vrienden zullen het niet worden.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. BRRR!!! De spin is wel echt tof, maar ik vind ze nog altijd niet "mooi"... BRRR!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spiders - real ones, freak me out - but this one I like :). Thank you so much for sharing!
    Congratulations, you are being featured in this week's
    Snickerdoodle Mini Round Up!
    Have an awesome day!
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you!!! I really love the weekly Snickerdoodle party, there's always loads of inspiration to find, and I'm truely honoured to be featured!
      Have a very nice weekend!
      Sigrid

      Verwijderen