vrijdag 9 oktober 2015

Our house...in the middle of the street.


Dat oude liedje (van de titel) komt vaak in me op als ik ons huisje zie, dat wel zo ongeveer in het midden van de straat staat.
Het is geen villa, maar we wonen er alledrie graag.
De tuin is groot en rustig, de kamers licht en gezellig.
In het liedje komt ook dit stukje:
'on the backseat of the car...with Joseph and Emily'
En dat is ook toevallig, want mijn man noemt Jo en mijn dochter Emily :-)

Our house...in the middle of the street...met allemaal leuke buren!
Jawel, de oudjes aan de ene kant zorgen voor de laatste nieuwtjes en de beste tuintips!
Het gezin aan de andere kant is rustig, heeft een dochter die al uren lol heeft gemaakt met onze dochter én heeft een hondje dat alarm geeft als er bezoek is.
Het gezin aan de overkant zien we niet vaak, maar er wordt altijd vrolijk naar elkaar gezwaaid bij het uitrijden. (Hun hond is ook een grote postbode-fan!)
Schuin tegenover ons woont een klasgenoot van onze dochter.
Met leuke ouders en een toffe zus en een lome hond die af en toe in zijn eentje gaat wandelen.
En zo kan ik nog even doorgaan...


The old song ( see title ) often jumps into my thoughts when I look at our house.
Our house is indeed almost in the middle of the street.
It's not very big, but all of us love to live here.
The backyard is long and quiet, the rooms are light and cosy.
There's also this sentence in this song:
' on the backseat of the car...with Joseph and Emily'
And believe it or not, my daughter calls Emily and my husband Jo :-)

Our house...in the middle of the street...with great neighbours!
Yes, it's true!
We've got an old couple on one side.
She tells me all the news of the neighbourhood and he gives me his gardensecrets.
On the other side there's a calm and friendly family with a daughter who used to play with our daughter and a little dog who thinks he's an alarm.
The family on the other side of the street always waves friendly when we see eachother.
They also have a dog who is a hugh fan of the postman.
A little bit further lives a classmate of our daughter.
He's got nice parents, a cool sister and a lazy dog who goes for a walk on his own now and then.
And I can carry on like this about all the people in this street.



Ik hou dus van ons huisje.
En ik vind het superfijn om dingen te maken om ons huis nóg leuker te maken.
Zoals dit gordijntje!
In één van de vorige posts vertelde ik al dat ik het patroon had uit een Simply Haken.
Daar werd het gebruikt voor een sjaal.
Maar bij mij hangen er nu blaadjes voor het raam!

En ik denk dat ik nog meer blaadjes ga moeten haken...
Maar eerst nog even andere dingen, ik hang dit gordijn wel voor een enkel raam  ;-)

Hebben jullie ooit al eens gordijnen gehaakt? Of vind je dat echt 'passé'?
Want ik heb wel zin gekregen om een nog meer moderne versie te ontwerpen...
Wat denken jullie? Goed idee of niet?


Anyhow, I love our home!
And I love to make stuff to decorate it.
Like this curtain I told you about a few posts ago ( you can find it here ).
Now there are leaves in front of our window.
I believe I'll have to crochet some more leaves though.
But first some other things, I'll hang this curtain in a smaller window ;-)

Have you ever made a curtain? Or do you think it's old-fashioned?
Cause I was thinking of designing a modern curtain... What do you think about that? Should I?



Groetjes,


Sigrid x







14 opmerkingen:

  1. Gaaf Sigrid! Een nog modernere versie zou heel leuk zijn. Vind zulke 'brocante' gordijnen erg mooi, geeft zo'n warm sfeertje.
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Nienke! :-) Ja hé, dat geeft inderdaad direct een warmere sfeer, vind ik ook!
      Ik ga de ideetjes voor een nieuwe versie nog even in mijn hoofd laten sudderen en dan eens wat uittesten :-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi, zou ook bij ons thuis goed passen. Ik moet dus dringend eens met mijn man praten - of misschien toch beter niet...? Hmmm, En ik moet me nog dringender een abo op simply crochet halen ('k heb toch binnnekort verjaardag...)! Prettig weekend, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-)
      En ja, Simply Crochet is echt aan te raden, ik krijg er altijd goeie ideeën van!

      Verwijderen
  3. Wat origineel, jouw gehaakte gordijntje! Het staat supergezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf idee om een gordijn te haken! Ziet er zeer mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen