dinsdag 6 oktober 2015

Windlicht met een gehaakte herfstjas!

Lantern with an autumncoat!


De lucht is muisgrijs en de ochtenden fris als een ijsblokje.
De avonden schemeren snel en de wind zoekt kiertjes om door te blazen.
De herfst komt op kille voeten binnen...

Tijd om het supergezellig te maken!
Het windlicht dat ik vaak gebruikte om herfstschatten in uit te stallen, kreeg nu terug zijn oorspronkelijke toepassing en mag opnieuw een kaars herbergen.
Om het kaarslicht prachtig diffuus te maken, haakte ik een zachtbruin jasje er omheen.

The sky is grey as a mouse, the mornings cold as ice cubes.
The evenings are dimming the lights too soon and the wind is trying to come in.
Autumn enters on cold feet...

Thus it's time to make it as cosy as can be!
The lantern that I used to fill with fall treasures, can do his actual job again and harbours a candle now.
To soften the light I crochetted a cover in sandy brown. 



Dat is echt niet moeilijk! 
Ik haakte een ketting lossen en paste die er omheen.
De ketting mocht goed strak staan, zodat het hoesje er niet gaat afglijden.
Daarna koos ik een steek met veel gaatjes erin en begon te haken in de rondte!
Af en toe paste ik het jasje eens om te zien of het al lang genoeg was.
En nu ben ik er echt blij mee, zoals mijn dochter zegt: " Het is nét echt! " :-)


It isn't difficult at all!
I started with a chain of chainstitches and made it fit around the lantern.
This chain should be really tight.
Then I chose a stitch that was a bit lacy but you can choose any stitch you want.
I crochetted round and round, now and then trying it on.
And now it's finished, I'm really glad with it!
Even my daughter says it's really pretty.



 The Stitching Mommy.com

Ik was ook heel blij omdat ik vandaag op het blog van Rhondda  (Oombawkadesigncrochet.com) én op het blog van Amy (thestitchinmommy.com) 'gefeatured' werd als blogger van de week!
Dankjewel Amy en Rhondda!!
Ze hebben beiden coole blogs met véél handwerkinspiratie, ga zeker eens kijken als je hun nog niet kende.


I was also very glad to be featured as 'blogger of the week' on Amy's blog (thestitchinmommy.com) and on Rhondda's blog (oombawkadesigncrochet.com) today!
Thank you Amy and Rhondda!!
They both have a terrific blog with lots of inspiration, go and check them out!



Tot gauw,

Sigrid x









20 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel; ik vind het ook echt een leuke sfeermaker.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd, leuk zeg! Ik vind je windlicht erg mooi! En inderdaad, net echt. Zo had je hem ook in de winkel kunnen vinden.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi jasje voor je windlicht, al helemaal in de herfstsfeer.
    Gefeliciteerd als blogger van de week !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie steek, die interessant is en er pas echt goed uitkomt, als het licht erachter brandt. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, de steek heb ik uit de vorige uitgave van het tijdschrift 'Simply Haken', waar hij werd gebruikt voor een deel van een vestje. Vond hem hiervoor ook heel toepasselijk.

      Verwijderen
  5. The lantern cover is beautiful, making the light nice and soft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Gillian, I'm also very pleased with the effect this cover has.

      Verwijderen
  6. Hey Sigrid,

    Hij is leuk geworden hoor, je windlicht is echt super gaaf. Ik heb ook al eens zoiets gemaakt, maar dan voor het voorjaar. Een erg leuk idee. :-) Fijne zaterdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja, deze hoes kan ik er gewoon weer afhalen en dan elk seizoen een andere haken, goed idee!

      Verwijderen
  7. Wat een leuk tafereeltje heb je gemaakt op de tafel, leuk hoor. Het gehaakte windlicht past er prima bij.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne :-) De eikeltjes heb ik verzameld tijdens de pauze van een fietstochtje met de dochter, extra leuk dus!
      Jij ook nog een fijne zondag!

      Verwijderen
  8. Wat is je windlicht leuk geworden zo!!! Heb er hier nog 1 staan met tekst erop voor de zomer, maar zo kan hij ook de winter door.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sandra! Ja, of voor alle 4 seizoenen een ander jasje haken hé ;-) Kwestie van ons niet te vervelen,hihi.

      Verwijderen
  9. Super leuk en heel sfeervol!! Dat muisje is toch ook erg cute ;-)

    BeantwoordenVerwijderen