zondag 1 november 2015

A piece of Sunday



Ik heb het een tijdje volgehouden hoor, echt waar.
Om niet meer dan één haakwerkje tegelijk te beginnen.
Zodat ik regelmatig iets had om hier te showen.
Maar toch... het kriebelde...,
Want de sjaal die ik voor mezelf begonnen was ( juist gelezen: 'voor mezelf'!) vorderde te traag.
En ik had nog zoveel andere ideeën, die moest ik gewoon starten.
Dus hierboven, met de maïs, dat wordt een sjaal voor mij.
Hieronder zie je het patroon tegen het licht gehouden.
Het noemt de 'kattesteek' volgens een oud haakboekje, dus dat moést ik gewoon proberen!


I really tried, you know.
I tried not to start a new project before the old one was finished.

So I could show you something on a regular base.
But the scarf I started for myself (that's right: 'for myself'!) went so slow.
And my mind was bursting with ideas I just had to start.
So on the first picture, with the corn, that is going to become my scarf.
Down here you can see the pattern better.
It's called the cat stitch according to an old crochet book, so I had to try that one, just because of the name!


Intussen begon ik aan vingerloze handschoenen voor mezelf ( jaja, goed bezig hé, óók voor mezelf! ).
En halverwege de 2de handschoen wou ik eerst een versierinkje uitproberen (zie hieronder, dat kleine bloemetje ).
Maar dat bloemetje was té opvallend bovenop zo'n handschoen, vond ik, dus nu mag dat bloemetje wachten op een andere bestemming.


Meanwhile I started some fingerless gloves voor myself (yes, it's true, also for myself!).
The second glove wasn't finished yet, but I wanted to try an application (the little flower underneath).
But the flower was too much for the gloves, so it can wait for another destination now.


En hieronder begon ik aan de rand van een stoffen sjaal.
Sebastiaan kwam meedoen.
Hij kan heel snel haken met zijn 8 poten, haha.


On the next picture you can see the start of an edge of an existing fabric scarf.
My spider, Sebastian, came along to help.
He's really fast in crochet, with his 8 legs, haha.



Dus jullie hebben nog een aantal finished projects te goed van mij!


So I promise you some finished projects soon!



Sigrid x




5 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig. Ben wel benieuwd hoe het resultaat gaat worden.
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou 3 mooie projecten de sjaal met een mooie steek. Hele mooie wol voor de handschoenen, en een chique randje rond de sjaal. Ik zeg goed bezig.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's very hard not to start another project before finishing the one that's being worked on already. I like the cat stitch - nice and lacy.

    BeantwoordenVerwijderen