zondag 8 november 2015

Apart etui


Een ritssluiting van meer dan 40 jaar oud,
Een mini lapje jeansstof en een etiketje met een beer erop, onderin de naai(schat)kist van mijn moeder ontdekt,
Net iets meer dan één bolletje fantasie katoengaren van Wibra,
en het bandje van een bloesje dat mij niet meer paste...

A zipper, never used but more than 40 years old.
A tiny piece of jeans and a little label with a bear on it, discovered in the old sewing box (coffers) of my mother,
Some yarn bought on sale and the strap of a shirt that didn't fit me anymore...



Het apart etui dat ik maakte voor mijn lieve dochter, is vooral apart door het samenraapsel van materialen.

The distinct fiddle case I created for my dear daughter, is actually special because of the blending of different materials.





En nu ik voor de allereerste keer in mijn leven een ritssluiting heb ingenaaid, ga ik dat vaker doen ook. 
Want dat is helemaal niet zo moeilijk als het er uit ziet, lang leve de ritskes! :-)

Now I've sewn a zipper into something for the first time of my life, I'm going to do that more often.
Because it's not as difficult as it seems,
Long live the zippers! :-)




Sigrid x






19 opmerkingen:

  1. Heb je echt heel mooi gedaan ,beetje speels en de rits is perfect......Liefs Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke etui!!! En wat leuk om die van al verschillende materialen te maken. Daar zal je dochter blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! En ja, ik kreeg een grote glimlach van haar dus hij is goedgekeurd :-)

      Verwijderen
  3. Ziet er geweldig uit! Leuke combinaties hoor. En oh ik zie altijd op tegen iets met ritsen.... Dus dat vermijd ik dan maar liefst ;) maar misschien toch ook maar eens doen dan haha
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy! Ja, ik zag er ook altijd tegenop, maar uiteindelijk ben je met een knoop toch ook even aan het prutsen ( knoopsgat op de juiste plaats, etc...), dus maakt het niet zoveel verschil vind ik.
      Fijne zondag nog!

      Verwijderen
  4. Lovely pencil case ! I'm finishing one...
    Thanks for following my blog !
    Have a nice Sunday !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Anna, I can't wait to see your pencil case!

      Verwijderen
  5. What a lovely project! Love how the materials have history behind them!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo'n etui van allemaal bij elkaar verzamelde materialen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, net een collage hé, alleen niet met papier maar met garen en stof enzo :-)

      Verwijderen
  7. OH gosh...this is so cute!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You made a beautiful pencil case!
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice case! Lovely colors! Thanks for sharing at Submarine Sunday!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you so much for sharing at my link up. A New party is open.

    BeantwoordenVerwijderen