woensdag 11 november 2015

Flashy Froesjel Sjaal (4/4)




Glimlachend begin ik aan dit blogberichtje.
Glimlachend om verschillende redenen.
Ik glimlach omdat ik gisteren een mailtje kreeg dat ik een give away gewonnen heb bij het superleuke Happy In Red. ( Dankjewel!!!!!!!)
Ik glimlach omdat ik terugdenk aan het moment dat we deze foto namen, mijn man en ik.
En ik glimlach omdat ik altijd blij word van het bloggen.

Want dat moet ik eerlijk bekennen: soms heb ik even geen zin om te bloggen. 
Of heb ik geen inspiratie en zit ik hier te zuchten voor het toetsenbord.
Of dan denk ik dat mijn haaksels misschien niet de moeite zijn om te laten zien.
Maar dan word ik steeds weer verrast door de likes op FB en jullie commentaren hier op mijn blog.
Dat is echt zo fijn, ik ben heel blij dat ik dit jaar begon met mijn Kat Kat Katoen...
Dank aan jullie allemaal!


Sitting here smiling in front of my computer while I start this blog post.
Smiling because of many things.
I smile because yesterday I received an email that I had won a give away at the fantastic blog of Happy In Red. (Thank you!!!)
I smile because the moment my husband took the first picture was a bit funny.
And I smile because blogging makes me smile.

You have to know that I'm not always in the mood for writing.
Sometimes I don't know what to write, sitting here sighing and turning in my chair.
Sometimes I'm afraid that what I made is not good enough to show you.
But then... I get a lot of sweet reactions from all of you, and I get surprised by the amount of likes on Facebook.
That's just so great! I'm truely glad I began to blog this year.
Thank you, all of you!
 



Nu over mijn Froesjel Sjaal ( gekke naam hé, vlaams dialect... ).
Ik haakte hem in de kattesteek ( gevonden in een oud haakboekje, maar nergens terug te vinden op internet...)

In het kort: Je haakt een veelvoud van 6 plus 2 lossen.
Daarna 1 v in de 2de steek, * 2 l, 2 steken overslaan, 1 v in de volgende steek, 4 lossen, 1 v in dezelfde steek ( men heeft dan 1 picootje ), 2 l, 2 steken overslaan, 1 v in de volgende steek.
2de toer: 4 l om te keren, * 1 v, 4 lossen, 1 v boven de alleenstaande v, 2 l, 1 v in het picootje, 2 l *.
De 2de toer steeds herhalen.
Dus er komt telkens een vaste in het picootje van de vorige rij, en een picootje op de vaste van de vorige rij.
Ik gebruikte het bekende Fenna garen van Wibra en haaknaald nr 4,5.
Toen de colsjaal de gewenste lengte had, haakte ik aan één zijde nog een rand met picootjes.
Aan de andere kant maakte ik franjes.
En zo ontstond de Flashy Froesjel Sjaal, met een kleine Bohemian touch.


Now about my Froesjel Shawl ( I'm sorry, I can't translate 'Froesjel', it's Flemish dialect, it has something to do with fringes/frills ).
I used the cat stitch, which I found in an old crochet book ( and which I'm not able to find on the internet...)
I crocheted an infinity scarf and then made some picots on one side and frills on the other side.
And that's how my Flashy Froesjel Shawl was born!
(It has a bit of a Bohemian touch, don't you think?)



En terwijl ik mijn kommetje cornflakes erbij neem, sluit ik dit berichtje af zoals ik begon:
met een glimlach...


And while eating my cornflakes, I end this blog post just as I started it:
with a smile...



Sigrid x





26 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het winnen van je give away! En ik vind het haakwerk dat je toont super misschien vind jij het soms niet de moeite waard (dat herken ik wel...)maar toch inspireer je er anderen weer mee en dat is natuurlijk heel fijn. Dus lekker doorgaan en die lach houden tijdens het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve woorden! Keeps me going :-)

      Verwijderen
  2. Hey Sigrid,
    Wat een mooie sjaal zeg. Echt geweldig. Ik snap dat je soms geen zin hebt om te bloggen, want dat heb ik ook. Maar ik word ook altijd blij van reacties die ik krijg op mijn blog. Daar krijg je echt een glimlach van op je gezicht :-). Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily, en goed om te weten dat jij dat ook soms hebt en ik dus niet alleen ben :-)

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijk berichtje weer. Ook ik heb nu een glimlach. En dat is fijn. Dus ik zeg lekker doorgaan. We genieten van je berichtjes en van je leuke haaksels. Ook ik herken het.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, dat is heel leuk om te horen x

      Verwijderen
  4. And now I'm smiling. Your shawl is beautiful. I must look in my book and try to find cat stitch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig woord voor je sjaal, hij is mooi.
    En ja, bloggen is leuk, ik ben ook altijd blij als er iemand een reactie achterlaat. Soms ook geen zin, herkenbaar.
    Fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. blijf maar glimlachen want als je die mooie sjaal draagt kan je daar wellicht ook niet mee ophouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks for your lovely blogpost! I really like your scarf - thanks for sharing it at Lunamon's Link Party.
    Sybil
    (http://knitting-and-so-on.blogspot.ch/)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zit hier ook met een glimlach op mijn gezicht. Heel erg leuk je froesjelsjaal! Je inspireert me keer op keer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! Een groot compliment vind ik!! Dankjewel x

      Verwijderen
  9. Hi,
    Thanks so much for your visit & sweet comment on the Christmas tags I made!
    I love this shawl you made? So pretty!
    Enjoy your day and weekend.
    Julie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for stopping by and thank's for the compliment!

      Verwijderen
  10. Is dit dezelfde steek die op de site staat van crochet geek video

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet zeker welke video je bedoelt, er zijn er nogal veel van 'Crochet Geek'.
      Deze steek werkt met picootjes van 4 lossen, daarna 2 lossen en 2 steken overslaan, een vaste, 2 lossen en 2 steken overslaan, picootje van 4 lossen, en opnieuw 2 lossen...
      In de volgende rij komen de picootjes in de vasten van de vorige rij, en de vasten in de picootjes van de vorige rij.
      Hopelijk heb ik je zo kunnen helpen?

      Verwijderen
  11. 'k Denk wel, dat de franjes mij nerveus zouden maken, maar deze sjaal is tof (alleen al die kleuren!) - een heel goede reden, om te glimlachen! En als je een geen inspiratie hebt: één foto kan soms een hele roman vertellen... Mooi weekeinde, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was ook voor mij even doorbijten met die franjes!
      Mooi gezegd, de foto's spreken soms voor zich :-)
      Jij ook fijn weekend Marjan!
      PS: En dankjewel voor je niet-aflatende lieve commentaren op mijn blog x

      Verwijderen
  12. Hi, Sigrid! That is just gorgeous - I love the color play and the amazing long fringe design - it is something I have never seen before. Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love the colors you've chosen! So pretty!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thank you so much for sharing at my link up. A New party is open.

    BeantwoordenVerwijderen