zaterdag 26 december 2015

Black and White


Zucht!
Kerstmis is achter de rug en ik slaak een zucht van verlichting.
Alle gehaakte spullen op tijd afgekregen en iedereen was tevreden.
Feestjes achter de rug en weer even wat kalme dagen.
En ook een zucht van geluk, want ik kreeg gisteren een enorme berg prachtig haakgaren!!!
Ik denk dat het lang geleden was dat ik nog zó blij ben geweest met een cadeautje!
Merci mijn liefste zussie!!

Hierboven zie je de gehaakte pannenlappen die ik voor mijn schoonbroer maakte.
Hij kookt al eens graag en is een geboren muzikant, dus ver moest ik het niet zoeken hé :-)
Helemaal onderaan vind je het telpatroon voor pannenlappen met een muzieknoot erop.

Christmas is over, sigh!
All handmade presents were finished in time and everyone was happy.
Time for some quiet days till New Year.
And sigh, because I'm happy.
My sister made me glad as a child with her gift for me: a big box full of colourful yarn!
Thank you so much, sis!

Above you see the potholders I made for my brother-in-law.
He loves to cook and he's a musician, so it wasn't hard for me to figure out what to put on the potholders :-)
Underneath this blog you can find the pattern.


En deze muts haakte ik op het gevoel voor mijn zus.
Ze heeft namelijk een grote liefde in haar leven waarmee ze graag gaat wandelen.
Hij heet Buck en heeft veel beweging nodig.
Hij is groot, speels en wild.
En als ze dan met die grote hond gaat wandelen, moet ze het toch lekker warm hebben ( voor als we toch nog winterweer krijgen ).

And this cap I made for my sister.
I didn't use a pattern at all, I just started and fitted regularly on my own head.
I made her a cap because she has a big love in her life.
She loves to go for a walk with her love.
His name is Buck and he's big, wild and playful.
And when she goes for a walk with her dog, she'll be warm when winter finally comes.



Hier dus het telpatroon voor pannenlapjes met een muzieknoot erop.
Ik startte met 30 lossen en haakte 31 rijen vasten.
Ik gebruikte 'cotton' van Zeeman en haaknaald 4.
De achterkant werd een granny square ( je kunt kiezen of je een contrasterende kleur neemt of niet).
Door de dubbele laag werden de pannenlapjes lekker dik en kun je je zeker niet verbranden.

Verbranden als in: 'met-je-vinger-voelen-aan-het-laagje-verbrande-suiker-op-de-crème-brûlée-tijdens-het-kerstdiner,-terwijl-je-beter-zou-moeten-weten-op-35-jarige-leeftijd' :-)
Maar pijnlijke vingertop of niet, ik ga vandaag toch haken met mijn nieuwe garen, jeej!

So this it the pattern for the potholder.
I started off with 30 chain stitches and crochetted 31 rows.
I used needle nr.4 ( I don't think that's the same in America... )
The backside is a granny square, so that the potholders became thick and you can't burn your hands.

Burn as in: 'feel-the-burned-sugar-on-the-dessert-with-Christmas-though-you-should-know-better-on-your-age' :-)
But my red fingertop is not going to stop me from starting off with my new yarn today! :-)



Sigrid x







11 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Het klinkt als een geslaagde kerst. Veel plezier met je haakgaren. Zelf kreeg ik onder andere 2 haakboeken, een patroon en het garen mag ik nog uitzoeken. joepie. hahaha. Die pannenlap is echt gaaf. Ook iets voor mijn broer, die speelt klarinet. En echt heel goed. Misschien een leuk kerstcadeautje voor volgend jaar hahahaha. Een fijne tweede kerstdag gewenst en beterschap voor je verbrande vinger ;-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jouw cadeautjes klinken ook heel goed! Ze weten blijkbaar wat ze voor ons moeten kopen :-)
      Jij ook nog een fijne 2de kerstdag x

      Verwijderen
  2. Mooi, die pannenlappen! Leuk contrast.
    Fijne Kerst,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede idee, die twee pannelappen! En een heeeel lieve zus, die je hebt! Eigenlijk kunnen onze famlies toch blij zijn met onze hobby (haken), want moeten ze niet meer veel nadenken, om te weten, waarmee ze ons gelukkig kunnen maken... Happy crocheting, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je fijne cadeau's gemaakt! Wel een beetje raar eigenlijk: je geeft pannenlappen en verbrandt zelf je vingertoppen.... Hopelijk herstelt het snel, want helemaal fijn haken zal het toch niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, klinkt stom hé, pannenlappen cadeau geven en zelf mijn vinger verbranden :-)
      Maar het is gelukkig allang beter nu :-)

      Verwijderen
  5. I love your handmade Christmas items you made.
    Thanks for sharing them with us at Cooking and Crafting with J & J!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such neat ideas you have! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J! Happy 2016!

    BeantwoordenVerwijderen