woensdag 16 december 2015

Donut


Mijn dochtertje(tje) ligt ziek in de zetel.
Niks ernstigs hoor, niks dat niet geneest met een beetje rust en een beetje liefde.
Maar ze heeft vannacht weinig geslapen en rilt lichtjes van de koorts.
En ook al is ze al 10, ik verwen en verzorg haar dan graag alsof ze klein was.

De lichtjes van de kerstboom schijnen troostend en soezen haar in slaap.
En de katten, die vinden het raar dat dat wervelwind-kind plots zo kalm is geworden.

Dus wat doet een hakende mama dan?
Juist ja, een kleine verrassing haken voor onze zieke!
Iets leuks om aan haar schooltas te hangen: een knalroze donut.

Ik vond het patroon in 'Simply Haken' nr 5/2014.
Daar werd deze donut (ontworpen door Becky Garratt) gebruikt als speldenkussen.
Maar ik naaide er kraaltjes op als decoratie en ik vind het resultaat echt SNOEPERIG ;-)

Nu afwachten tot onze spring-in-'t-veld weer rondspringt...,
en dan kunnen we gezellig genieten van de Kerstvakantie met ons gezinnetje.
En ik hoop voor jullie allemaal hetzelfde!



My (little) daughter lies ill on the sofa.
Nothing bad, nothing that can't be cured with a little rest and a little love.
But she didn't catch much sleep last night and has a bit of a fever now.
Eventhough she's already 10, I really like to care for her and spoil her like a baby.

The lights of our Christmastree shine blue and comforting and make her dozing.
Our cats look questioning to me, what happened with that busy child?

So what can a mother do?
Right, I crochetted something cute for her, a donut to hang on her schoolbag.
The pattern was developped by Becky Garratt and I found it in a magazine from last year.
There it was used as a pin cushion, but I sewed some beads on it and I like it that way.

Now it's waiting till our darling to be restored and then we can enjoy the holidays...
I hope you all have a marvellous time!




Sigrid x






31 opmerkingen:

  1. Van zoiets leuks en lekkers zal ze vast snel opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap voor je dochter! Leuk en heel lief, zo'n extra verwennerij. Mijn moeder deed dat vroeger ook en reken maar dat ik dat nu nog steeds heel goed weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, fijn om te lezen :-) En dankjewel voor de beterschapswensen!

      Verwijderen
  3. Wat is die snoeperig geworden zeg, daar is je 'kleine' meid vast blij mee! Zelf heb ik een cupcake gehaakt voor aan de luiertas, deze donut ga ik vast ook maken!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, da's toevallig, na deze donut dacht ik eigenlijk ook al aan een cupcake :-)
      Ik kom snel eens kijken bij jou!

      Verwijderen
  4. Hij is om in te bijten. Wens je dochter maar beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk voor je dochter, mooi! En een spoedig herstel voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk is het om ze dan weer een lekker te pamperen.....En ze vinden het zelf vaak ook heel niet vervelend. Hopenlijk knapt ze weer snel op

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Sigrid,

    Wat een leuke donut. Beterschap voor je kleine meisje. Ze zal wel blij zijn met zo'n gave donut ;-). Hoop dat ze snel weer beter is.


    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Emily! Jouw naamgenootje voelt zich vandaag al een stuk beter hoor!

      Verwijderen
  8. I hope your daughter feels better soon, thats a lovely little gift for her it looks good enough to eat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap voor je dochter, de kerstvakantie is te leuk om ziek te zijn! Ze zal vast heel blij zijn met de donut-tashanger. Wat een leukerd is dat zeg, om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ie super leuk geworden! Beterschap voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha! OH my gosh! This is so cute!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J! Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend schattig! Ik hoop dat je dochter inmiddels weer beter is, maar het klinkt alsof ze in ieder geval flink verwend is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, en ja hoor, ze is er door nu, alleen nog een hardnekkig kuchje dat nog niet wil weggaan.
      Maar dat komt goed!

      Verwijderen
  13. Nog een etiketjes "niet eetbaar" voorzien, want die donut ziet er echt lekker uit! Prettige kerstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such a cute donut! I have a friend who is really into food crafts, so she would love this! Thanks for sharing at the Submarine Sunday Link Party!!

    BeantwoordenVerwijderen