donderdag 31 december 2015

Gehaakte Cupcakes - Happy 2016!


Mijn gehaakte donut viel in de smaak bij jullie,
dus dat smaakte naar méér.
Deze keer haakte ik 2 cupcakes.
Twee stuks omdat het cadeautjes zijn voor 2 zusjes.

Maar ik kan jullie geen patroon geven, want ik haakte zomaar wat bij elkaar.
Omdat ik ook graag knutsel, verzamel ik het ganse jaar spulletjes bijeen zoals plastic verpakkingen, kartonnen doosjes,...
Nu had ik 2 plastic vormpjes die precies goed waren als basis voor een cupcakeje.
Want zoiets moet toch goed in vorm blijven vond ik.
Met zachte vulling blijft de vorm veel minder stabiel, en plastic kan gerust ook méé de wasmachine in.
Een blinkend lintje en wat kraaltjes erbij, een gehaakt toefje slagroom erop en voilà!

My crochetted donut was approved by all of you, so I wanted to make some more food.
That's how these 2 cupcakes were born.
2 little presents for 2 sisters.

I can't give you a pattern though, because I just did something, without thinking too much...
The cupcakes aren't fillet with soft stuff, but with a plastic form.
I collect all kind of stuff during the year, and there were 2 forms that were perfect for these cupcakes.
This way they stay solid, even if you put them in the washing machine.
Some beads and a ribbon to finish it off...
They were ready in just one day!



Zo dadelijk krijgen we Nieuwjaarszangertjes aan de deur, want morgen is 2016 al hier.
Ik vind het wel gezellig om al die kinderen voorbij zien te komen en die vrolijke stemmetjes te horen.
En ik ga, tussen het snoep uitdelen door, lekker zitten haken. Wat dacht je anders? :-)

Dan rest me nu nog één ding:
Ik wens jullie een spetterend 2016,
het ganse jaar gezond en wel opstaan,
365 dagen houden van mekaar,
52 weken geluk vinden in een knipoog, een zonsopgang, of een lieveheersbeestje,
een wolkeloze hemel boven je hoofd 12 maanden lang,
en dagelijks de slappe lach!

Soon there will be children singing 'Happy New Year' at our door now.
Tomorrow it's allready 2016!
But I like all those happy childrens' voices and giving out candy.
And in between I'm going to crochet, off course.

Now there's one more thing I'd like to say:
I wish all of you a fantastic 2016,

a whole year of waking up healthy,
365 days of loving eachother,

52 weeks finding happiness in a sunrise, a lady bug, or a smile...
a cloudless sky above your head for 12 months in a row,
and each and every day a giggle that makes you pee in your pants! :-)



Sigrid x



23 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze weer leuk geworden!En wat een heerlijke woorden. We maken er een mooi jaar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Bedankt Myriam ( en fijn wat we mekaar gisteren tegenkwamen! ) x

      Verwijderen
  3. Hey Sigrid,
    Wat een schattige cupcakes. Ze zijn goed gelukt hoor. Ik wens jou ook alvast een goede jaarwisseling en een geweldig 2016 toe. We zien elkaar op onze blogs ;-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ps. Eet niet teveel oliebollen hè hihihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankjewel! En zeker weten dat we mekaar nog tegenkomen op onze blogs! x

      Verwijderen
  4. Wat een leuk blog weer!! De cupcakes zien eruit om op te eten.. Jij ook een heerlijk 2016 met een hoop creativiteit!!! En dagelijks de slappe lach lijkt me heerlijk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, echt leuk om jouw commentaar te lezen!

      Verwijderen
  5. Wat zijn ze leuk, helemaal omdat je ze zelf bedacht hebt.
    Jij ook alle goeds toegewenst voor 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zijn leuk geworden Sigrid! Om op te vreten haha ;)
    Ik heb die van mij wel met zachte vulling gemaakt en die zijn redelijk in model gebleven, zal 'm eens posten! Een hele fijne jaarwisseling en een sprankelend en creatief 2016!
    Groetjes van,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Nienke!
      Ja, met zachte vulling lukt het ook wel hoor, maar dat randje cake boven het papieren vormpje wou ik echt goed plat hebben en vermits dat plastieken potje zo geschikt was, deed ik het op die manier.
      Maar ik kijk er naar uit om jouw cupcakes te zien!!

      Verwijderen
  7. 2 schitterende cupcakes, laat het jaar 2016 ook schitteren.
    Fijn eindjaar,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker! Een formidabel 2016 toegewenst! Ik ben al heel benieuwd op heel veel nieuwe haakkreaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your crocheted cupcakes are adorable.
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OH my gosh...SO cute!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen