woensdag 2 december 2015

Level 1


Ik heb niks met van die ouderwetse kleedjes op de kast.
Het herinnert mij aan het afstoffen op vrijdag vroeger.
Toen moesten mijn zus en ik helpen bij het poetsen en kregen wij als taak kasten en tafels af te stoffen.
En het meest vervelende vond ik telkens die kleedjes oppakken en buiten gaan uitschudden en weer netjes terug leggen.
Wat ik er wél aan overhield is een feilloos oordeel over boven- en onderkant van zo'n kleedje.

I really dislike those little old-fashioned cloths on the cupboard.
It reminds me on dusting on Friday when I was a child.
My sister and me had to help our mother clean the house on Friday.
And I found it so annoying picking up those little rugs, flatting it outside and putting it back properly.
What I did learn is to know almost blindly which side is up and which is down.


Bij het doorbladeren van enkele nummers Simply Haken vond ik in de editie 4/2014 een lichtroze kleedje ontworpen door Cara Medus.
Op Ravelry vind je haar patronen hier ( klik ).

Het lacepatroon sprak me aan, maar vooral dat bloemetje in het midden vond ik zo mooi.
Het felblauwe, turquoise garen dat ik won bij een give away van Happy in Red zou het effect nog veel moderner maken.
En zo maakte ik mijn eerste doily!
Dat was level 1, en ik heb wel zin in de volgende levels :-)

I was looking in my magazines of Simply Haken and I found a nice pattern made by Cara Medus.
On Ravelry you can fin her here (click).

The lace affect attracted me, but most of all the flower in the middle.
The iceblue yarn I won on the blog of 'Happy in Red' could give it a modern look.
And that's how I made my first little rug.
I think that was only the first level, I'm certainly in the mood for the next levels :-)



Sigrid x








18 opmerkingen:

  1. Leuk! En deze is totaal niet ouderwets! Op naar level 2!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! En hij past perfect in onze wit-blauwe eetkamer :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind 'm erg goed gelukt!
    De opmerking over ouderwetse kleedjes herken ik, dat is het eerste wat mijn moeder zei toen ik vertelde dat ik aan het haken was, je kan daar toch alleen maar van die suffe kleedjes mee haken haha. Nu weet ze wel beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat van level 12. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei oei Caroline, ben nog aan het denken over hoe level 2 eruit gaat zien! :-)

      Verwijderen
  4. Erg leuk dat kleedje in die blauwe kleur.....ik ben ook bezig met kleedjes erg leuk om te doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi in zo'n vrolijke kleur, helemaal niet ouderwets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken ze ook, die ouderwetse kleedjes. Één von mijn grootmoeders maakte die en mijn moeder heeft er een paar van liggen (zulke saaje in beige en blanc-cassé). Wij zijn wel goed voor felle kleuren, maar wat onze kleinkinderen er ooit zullen van denken...? Ben benieuwd op "Level 2"! Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wie weet wat ze er binnen 30 jaar van denken, dan vinden ze dit ook maar stom.
      Maar binnen 50 jaar is dit weer hip misschien, haha.

      Verwijderen
  7. Leuk hoor in een lekker fris kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How neat...I really need to take the time to learn this skill!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen