zaterdag 19 december 2015

XXX - infinity scarf






Deze colsjaal bestaat uit X-jes!
Een kusjessjaal ;-)
En zo'n X-je wordt gevormd door gekruiste stokjes, zo eenvoudig is dat!
De X is ook nog eens toepasselijk voor X-mas, dat véél te snel dichterbij komt.
Moet trouwens dringend verder haken én zoeken naar geschikte cadeautjes...
Een korte blogpost dus, deze keer, maar hieronder nog een korte beschrijving van hoe ik de sjaal maakte.

Ik haakte met Royal van Zeeman en haaknaald 4,5.
De rijen zijn 30 steken breed.
Aan het begin start je met 2 lossen als beginstokje en aan het einde haak je een gewoon stokje in de laatste steek.
In alle steken tussenin maak je gekruiste stokjes.
Dat zijn dan 14 paar gekruiste stokjes.
Na 104 rijen vond ik de sjaal lang genoeg en naaide de uiteinden aan mekaar.


This infinity scarf was made out of X's.
A scarf full of kisses ;-)
I used crossed double crochets to form an X, it's as simple as that!
The X is also for X-mas, which is coming way too soon!
I have to go and crochet and/or look for the perfect gifts!
A very short blog today, but underneath you can find a short description of how I made this scarf.

I started off with 30 chainstitches and used thick yarn and needle 4,5.
At the beginning of a row I hooked 2 chainstitches as first double crochet.
At the end of the row I hooked a double crochet in the last stitch.
In between I made crossed double crochets, that means there were 14 'couples' of crossed double crochet.
I was happy with the length of 104 rows and then sewed the ends together.


Dit is meer de échte kleur / This is closer to the real colour.

Als jullie ook nog op pakjesjacht moeten, of nog aan hoog tempo aan het haken zijn: succes ermee!!

If you are also still searching for gifts or crochetting at high speed: wishing you good luck!!




Sigrid x



24 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om de stokjes zo te maken. Het ziet er mooi gelijkmatig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan! Toepasselijke naam die jouw sjaal gekregen heeft :-))
    Vrolijke kleurtjes trouwens!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sigrid,

    Wat is je sjaal mooi geworden zeg. Echt heel mooi. Ik heb al mijn cadeautjes binnen, niet gehaakt, maar gekocht. hihi. De meesten kan ik toch niet blij maken met iets zelf gemaakts, mijn moeder wel en mijn oma. Maar ik had al wat gekocht op vakantie. Misschien komt het nog. Eerst verder met mijn deken. hihi. Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, herkenbaar hoor Emily, niet iedereen weet een zelfgemaakt cadeau te appreciëren...
      Mijn zus is er altijd héél blij mee, maar vooral de mannen zijn er niet voor te vinden hé.
      Nochtans, tegen beter weten in, probeer ik toch bij elk cadeautje ook iets gehaakts te stoppen, ik kan er niks aan doen :-)
      Succes nog met je deken! Kan niet wachten om die te zien!

      Verwijderen
  4. love the colors and the simplicity of the stitch :) stay warm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave sjaal. Eeen kusjes-sjaal. Precies iets waar ik naar op zoek was. Deze sjaal is leuk voor een man én voor een vrouw. Dank je voor de uitleg.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een heel fijn compliment, bedankt Margaret!

      Verwijderen
  6. Simple and beautiful! Thanks for sharing the pattern :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for stopping by and leaving such a nice comment!

      Verwijderen
  7. This turned out really pretty! I love the color combos!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J! Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke steek is dit! Succes met de voorbereidingen voor kerst en hele fijne dagen voor jou en je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne, voor jullie ook een gezellig kerstfeest en super 2016!

      Verwijderen
  9. De wind is guur
    de dag maar kort
    ze zeggen....
    dat het Kerstmis wordt
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi :-)
      Wens jou en je gezin gezellige feestdagen toe en een super-5-sterren-jaar!

      Verwijderen