maandag 4 januari 2016

Gedachteloos haken: Grote Granny


Je herkent de frustratie wel: het haken wil even niet lukken.
Je hebt duizend ideeën maar als je iets probeert, mislukt het.
Of het wordt te groot, te klein, niet goed genoeg...
Dat had ik de voorbije weken.

Dus begon ik aan gedachteloos en troostend haken: een grote granny.
Niks zo mediterend als de herhaling van 3 stokjes.

In mijn rommelkamer lagen nog stapels roze wol.
Maar er worden geen meisjesbaby's in mijn omgeving geboren,
en mijn dochter is haar roze periode wel voorbij...
Dus dat garen blééf daar maar liggen, tot nu dus!

Ik ben van plan er één grote granny van te maken, voor op ons bed.
Want mijn man vindt het niet erg om onder een roze deken te slapen, hij zei:
'Het is toch donker als ik ga slapen, dus dan zie ik dat niet eens' :-)
En ik... ik heb stiekem toch nog mijn 'Barbie'-bed waar ik als kleine meisje van droomde!
Bedankt schat!


You know the frustration when crochetting isn't going the way it should.
It turns out too big, too small, not good enough...
That's what I was going through the past few weeks.


So I started a blanket.
Sweet thoughtless crochet: a hugh granny square.
Nothing is more meditating to me than repeating 3 double crochets.

And there was just too much pink yarn in my lumberroom.
Without baby girls in my surroundings and my daughter leaving her pink period way behind, I chose those pretty pink shades.


It 'll become a big blanket for our bed.
My husband doesn't mind, he said:
'It's dark when I go to sleep, so I don't care which colour our blanket has.'
So that means...the little girl inside of me finally gets her 'Barbiedoll/girly' bedroom I always dreamed of when I was little :-)
Thank you, sweetheart!




Sigrid x




30 opmerkingen:

  1. oja zo herkenbaar soms wil het gewoon allemaal niet en nu ben je toch weer iets moois aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch om zo gedachteloos te kunnen haken. Ik wil ook met iets nieuws beginnen. Moet nog even bedenken wat. Niets doen is geen optie.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, niets doen is geen optie, dat heb ik ook!
      Ben benieuwd wat je uit je mouw gaat schudden!

      Verwijderen
  3. Hey Sigrid,
    Hij ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal vast lekker slapen hihi. En fijn om zo'n man te hebben ;-). Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, en ja, ik mag niet klagen met mijn ventje ;-)

      Verwijderen
  4. Urgh!? Het haken wou niet lukken??? Alleen al die donuts en muffins heben het tegendeel bewezen! Maar ik ken dat gevoel ook... Prettige week, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, dat gehaakt voedsel was best goed gelukt, maar ik heb nog andere dingen geprobeerd ( die ik niet heb laten zien ).
      Jij ook een prettige week!

      Verwijderen
  5. Voor een gedachteloos haakwerk ziet het er toch heel mooi uit. Bij mij blijft de gewone granny favoriet. Gelijk had je om even iets simpels te doen.
    Soms is het hoofd te vol, ik herken het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een klein beetje nagedacht over de kleurherhaling heb ik wel, maar voor het patroon hoef je gelukkig niet na te denken. Je zegt het helemaal goed: het hoofd zit te vol! Fijn te lezen dat je je erin herkent.

      Verwijderen
  6. Heel herkenbaar veel inspiratie maar wat te haken. Maar niet haken gaat niet. Dit is een heel mooi project. En ik weet het zeker voor het af is komt er iets op je pad....een meisjes babydeken haha.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beautiful colours, i laughed about your husbands opinion :-) and the 3 double is always a great pattern.
    wish you all the best for 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awe.. what a sweet story and a beautiful granny blanket too! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your crocheted blanket you made is beautiful.
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for visiting!
      ps: the blanket isn't finished yet...

      Verwijderen
  10. Yay for sweet husbands! I'm so pleased you get to have your pink blanket. I love to make little 5 row granny squares with the same 3dc for my mindless crochet too.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cute blanket! It's sweet that your husband doesn't mind sleeping under a pink blanket. Thanks for sharing at Submarine Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for Submarine Sunday, and for visiting my blog!

      Verwijderen
  12. This is SO pretty!! I just love it!!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It's going to be lovely, I love granny squares and I love pik so perfect combination, thank you for linking. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love your colors! The pink hues blend so beautifullly. Thank you for sharing :)
    Congratulations, you are being featured in this week's
    <a href="http://creativecrochettoys.blogspot.co.za/2016/01/snickerdoodle-crochet-round-up-1.html</a>
    Have an awesome day!
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much!
      Wishing you a very nice weekend!

      Verwijderen