vrijdag 22 januari 2016

Gehaakt tegeltje - en de groeiende granny!

Crocheted tile - and the ever growing granny blanket

Het gedachteloos haken aan de granny heeft me weer volop inspiratie geschonken!
Ik zag ooit ergens een interessant geborduurd motiefje ( net een tegelmotief ) en heb het toen 'gestolen met mijn ogen'.
Dat motiefje wilde ik zo graag haken en het is me gelukt!
Ik ga er nog een aantal maken zodat het een babydekentje wordt.
Het is langzaam werken door het tellen en met 2 draden haken, maar het is schitterend om het figuurtje te zien groeien.
Als jullie er ook zo enthousiast over zijn, zal ik het motiefje eens een keer netjes uittekenen.
Want mijn kladversie, daar snap je waarschijnlijk niet veel van, haha.

Crocheting the granny, almost thougthless, has helped me to find some new ideas!
I saw a very interesting, embroidered figure once and 'stole it with my eyes', if you know what I mean.
And suddenly I needed to crochet it, to see how it worked out.
It worked out fine and now I want to make some more so that it becomes a baby blanket.
That will take some time though, because it's counting and using 2 threads; but it's amazing to watch the figure grow.
If you guys are enthousiastic too, I'll do my best to draw the motive for you.
I don't think you can work from the sketch I'm using myself :-)


Granny square in roze tinten <3

De granny deken is inmiddels hard gegroeid ( 105 cm x 105 cm ), maar nog lang niet klaar.
Ik heb nu iets anders bedacht dan de granny square om verder te gaan met deze deken.
Binnenkort laat ik het zien aan jullie!

The granny blanket is growing steadily ( 41,34 inch x 41,34 inch ), but not nearly ready.
I've come up with an idea to work further from now on, something different than the granny stitch.
I'll show it to you soon!



Oh, nog bedankt voor alle leuke reacties (én goeie tips) op mijn vorig berichtje!
Ik zit  nog steeds te twijfelen over de boord van de shrug, dus ik laat het even aan de kant liggen.
Tijdens het tegeltjes haken en het vervolg op de granny zal dé oplossing wel komen.
Voelt dat bij jullie dan ook alsof de zon opeens gaat schijnen?
Dat komt dan héél plots, die ideale oplossing, dat perfecte idee...
Je lacht al opgelucht, maar je dwingt jezelf nog een paar seconden te wachten...
Je hersenen checken razendsnel of de oplossing in het écht ook wel kan en dan... kun je niet meer wachten om er aan te beginnen.
Zo voelt het bij mij toch :-)
Anyway, geniet van jullie (haak)weekend,

Oh, I also want to thank you all for your nice comments ( and good tips!) on my last blog!
I'm still not sure how I'm going to make the collar/edge of my shrug, so I just ignore it for some time.
I bet the perfect solution will appear to me while crocheting the blue tiles and the rest of my granny blanket.
Does it also feel to you like suddenly the sun is shining?
I mean, when that ideal solution comes up, and you're already laughing but forcing yourself to wait for a second.
Your brain is checking your brilliant idea twice and then... you can't wait to get started.
That's how it feels to me and I think it's really fun when that happens.
Anyway, I hope you enjoy your (crochet)weekend!



Sigrid x









26 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Wat zal dat mooi worden als dekentje.
    Ik ben benieuwd hoe je verder gaat met je grote deken.
    En inderdaad, de oplossing komt nooit als het moet, maar die komt zomaar op een moment dat jij er helemaal niet mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan met die 2 kleuren. En je deken wordt ook heel mooi. Ben benieuwd hoe je verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sigrid,
    Wat een mooi gehaakt tegeltje, echt heel gaaf gedaan. De granny wordt heeeeeeeeel erg mooi. Lekker zo gedachteloos haken hihi. Jij ook alvast een fijn (haak)weekend gewenst :-). En natuurlijk een fijne vrijdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Emily, en ik hoop dat je wat rust hebt dit weekend

      Verwijderen
  4. Oei, oei, oei... Ik ben al heel benieuwd! Mooie tegel! Prettig weekend, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi is dat tegeltje! Het is net of het figuur erop geschilderd is, maar nee, nog veel knapper: het is ingehaakt! Het doet heel "Hollands" aan, erg leuk! Ik kan me voorstellen dat je tijdens het werken hieraan vele nieuwe ideeën in je hoofd krijgt.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je fijne commentaar Angélique! Makes me smile ;-)

      Verwijderen
  6. Beautiful creations !!!
    Have a cosy weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi je tegelgranny! Gaat idd niet zo snel, maar het resultaat mag er zijn! En die grote granny!! Wauw!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gedaan die tegelgranny! Vind het echt super mooi!
    En dan uw deken, petje af hoor!!! Schitterend!!!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tinne! Ben zelf erg benieuwd hoe het eruit zal zien als ik meerdere tegeltjes aan mekaar maak. Zit nu in de helft van nr.3 :-)
      Fijne zondag nog!

      Verwijderen
  9. love the 'embroidery' in the square! what a fabulous idea and will be so pretty as an afghan with lots of squares with different flower or the same flower. This is something I want to learn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I too love the embroidery on the blue granny square. If you are making a baby blanket with that one, I am sure it would turn out delicate and eye-catching! Beautiful and neat job by all means!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love het tegeltje! Echt heel gaaf!
    Jij schiet ook op met je granny deken.

    Liefs
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. this is the sort of blanket all grandmothers crocheted for their grandchildren back when my kids were little - it made me nostalgic. thanks for linking up with our #OverTheMoon linky ~ Leanne :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Leanne!
      What a sweet memorie.. Nice idea for when I get grandchildren some day.

      Verwijderen
  13. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jill! I allready saw the feature and I'm really glad and proud.
      Always fun, your linkparty!

      Verwijderen