donderdag 28 januari 2016

Griep, haakwerk en vriendschap

Flu, crochet and friendship



De laatste dagen werd ik gevloerd door griep.
Eerst begon de dochter.
Dan ik.
Toen de echtgenoot.
Nu zijn we alle drie aan het bekomen en moet er wat huishoudwerk ingehaald worden.
Maar belangrijker nog: véél haakwerk :-)
Want er zijn weinig dingen die me ervan kunnen weerhouden om te haken, maar nu kon ik écht niet.

We were all knocked down by flu.
First my daughter,
then me,

then my husband.
So now we're all recovering slowly and there's a lot of housework to do.
But more important: a lot of crochet to do! :-)
For there are not many things that can prevent me from crocheting, but flu really had me fooled.


Jawel! Het eerste sneeuwklokje in mijn tuin!

Bovendien heb ik plots een hele lijst om te haken.
Die heb ik sowieso, maar er zijn wat dingen iets dringender geworden.
Ik doe mee aan de SWAP op het blog van Atelier Valerie.
Gisteren kreeg ik een mailtje met de gegevens van mijn SWAP-partner.
Het is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik ben wel heel benieuwd én enthousiast.

Daarnaast vind ik dat mijn vriendin Carmen eens in de bloemetjes gezet mag worden.
Dit jaar zullen we 20 jaar vriendinnen zijn!
20 jaar vol mooie en minder mooie levensgebeurtenissen.
Maar onze vriendschap die blijft.
We kunnen elkaar maandenlang niet zien, maar na 5 minuten alweer op dezelfde golflengte zitten.
Ze steunt me door dik en dun, dus voor haar ga ik iets speciaals haken.

En als laatste heb ik ook nog mijn granny-deken die verder afgehaakt moet worden,
en de blauwe tegeltjes-deken ook nog!
Dus wat zit ik hier nog te bloggen, snel verder haken maar!

Besides I suddenly have a long list to crochet.
I always have, but there are some things that have become more important.
I'm in for the SWAP on on the blog of Atelier Valerie.
Yesterday I received some more information.
Since it's the first time for me to SWAP, I'm really anxious about it.


Then there's Carmen.

She's been my best friend for 20 years!
We can not hear eachother for months and then come together and have that click immediately back.
It's terrific, such a friendship.
She's always there for me, so I'm planning to make her something special.


Finally there's still my granny blanket and the blue tiles blanket!

So what am I still blogging, I have to start crocheting now!



Sigrid x






31 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie tegeltjes! Leuk. En wat leuk, ik doe ook voor het eerst mee aan de swap bij Valerie, best spannend ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh tof Wendy, dat jij ook meedoet! Misschien zijn we bij een volgende keer mekaars Swap-maatjes ;-)

      Verwijderen
  2. Dat is nu echt het énige wat ons kan weerhouden om te haken of te breien. GRIEP. Echtgenoot zwaar verkouden. Hopelijk blijf ik ervan gespaard. Ik ben echt benieuwd naar uw tegeltjes deken. Prachtig werk.
    Groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Hilde! Dat is het enige!
      Ik duim ook dat je er van gespaard blijft!
      Groetjes x

      Verwijderen
  3. Dat is nu echt het énige wat ons kan tegenhouden om te haken of te breien. GRIEP. Echtgenoot zwaar verkouden, ik hoop dat ik gespaard blijf. Ik ben echt benieuwd naar uw tegeltjesdeken. Sterk staaltje haakwerk.
    Groetjes
    hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Sigrid,
    Heb je het eens Courtois Thee geprobeerd? Als hier iemand begint te snotteren, dann worden er ettelijke tassen van gedronken. Met een lepeltje honing of een paar brokjes kandijsuiker is het zelfs heel lekker.
    En maar geen stres laten opkomen met het huishoudwerk - haken is veeeel belangrijker (en ook veeeel leuker)! ;-)
    Veel groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ben het nog nergens tegengekomen, Courtois-thee. Maar ik ga het onthouden!
      En ja, hihi, haken is belangrijker dan het huishouden :-)

      Verwijderen
  5. Dat is vervelend. Gelukkig ben je alweer opgeknapt. Niet haken.....dan voel je je echt ziek.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, ik wist ook niet wat me overkwam hoor Sandra ;-)
      Maar met zo'n barstend hoofd, koortsrillingen en spierpijn, ging het echt niet.
      Maar goed, dat vergeten we wel gauw ;-)

      Verwijderen
  6. Fijn dat je weer bent opgeknapt. Heel veel plezier met het wegwerken van je haakachterstand. Dat huishouden kan best nog even wachten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer opgeknapt bent! Nu weer heerlijk aan de haak ;)
    De tegeltjes deken wordt heel erg mooi, prachtige kleur ook!
    En... het huishouden blijft er wel ;) haha!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel succes met de Swap en je andere mooie creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben blij dat je aan de beterhand bent. Het is weerom prachtig wat je aan het haken bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beterschap nog en wat is je tegeltjesdeken super aan het worden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I hope you are better now.
    Lovely creations !
    Have a cosy weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Sigrid,
    Wat vervelend van die griep. Ik kan erover meepraten. Ik ben 2 keer geveld geweest door verkoudheid/grieperigheid. Eindelijk ben ik er weer vanaf haha. Gelukkig ben je weer aan de beterende hand. Zo te horen heb je genoeg te doen nog haha. Veel haakplezier dit weekend. Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook al griep bij jullie in huis... je hoort niet anders...
    Maar gelukkig aan de beterende hand en waar kikker je nu meer van op dan van leuke haakwerkjes!
    Wat een plannen heb je, gaaf!
    En dan 20 jaar vriendinnen, dat is absoluut iets om bij stil te staan.
    Mooi sneeuwklokje... zou de lente er aan komen?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het doet deugd om weer te haken!
      En van mij mag de lente beginnen hoor :-)

      Verwijderen
  14. Beterschap gewenst wat betreft de griep.
    Wat een mooie "tegeltjes"!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So beautiful! Pinned and shared. Thanks for linking up at #overthemoon! I hope to see you also at #thursdayfavoritethings.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So pretty!! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Your work is beautiful.
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen