maandag 18 januari 2016

Shadow Shrug


Ik kon gewoon niet weerstaan aan de betoverende kleurtjes van deze wol ( Scheepjes Vinci 28615 )!
En dan zo zacht en warm!
Dus haakte ik er een shrug van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je gewoon een rechthoekige lap moest opzetten, zo breed als je wou dat de shrug lang was.
Je meet dus van in je nek tot aan het punt op je rug waar je wilt dat de shrug eindigt.

I just couldn't resist the magic colours of this yarn ( Scheepjes Vinci 28615 )!
And it's so soft... and warm!
So I made a shrug with it.
Some time ago I read that you just have to crochet a rectangular patch, as long as you want the shrug to be.
So you measure the length between your neck and the point of your back where you want the shrug to end.



En dat lukte best.
Ik haakte af en toe een hele rij reliëfstokjes zodat er wat structuur in kwam en het kleurverloop werd steeds mooier.
Dan naaide ik de randen een stukje toe en paste eens.
Hm... er moest nog een stukje mouw aan, maar mijn garen was op.
Dan maar een ander kleurtje :-)
De blauwe mouwtjes zijn dus van een ander kleurverloop.
Daarna wou ik nog een boord haken, maar die ging lubberen.
Dus trok ik die terug uit... en toen kwam de frustratie!

That seemed to work out fine.
The colours came out beautifully.
The shrug fitted after sewing a little end but there was something missing.
Maybe a short sleeve would do.
I had to use another colour of the same yarn but I didn't mind.
The more colours, the more cheerful, isn't it.
Then I tried an edge for the collar, but it was too loose.
I pulled it out but , oh boy!



Want er zit dus een percentage wol in dit garen en dat trek je gewoon kapot als je het wilt uittrekken.
Grmbl...
Ik was zo 'ambetant' dat ik er gewoon geen boord meer aan wou.
Maar nu begin ik toch te twijfelen.
Heeft iemand van jullie tips voor een mooie/goeie boord?

There's a certain amount of wool in this yarn so I was tearing the yarn when I tried to pull it out.
I became so irritated that I didn't even want a collar anymore.
But now I'm in doubt about that.
Does anyone have a good idea about the edge?



Nu ja, zelfs zonder boord is de shrug heel leuk en nonchy te dragen hoor.
En ook de kat vindt het een cosy nestje ;-)

Anyhow, even without an edge I really like to wear the shrug, it's so comfy.
That is when one of our cats isn't sleeping on it! :-)



Sigrid x




32 opmerkingen:

  1. Beautiful !!!! For you and for the cat ;)
    Have a cosy week !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The colorful shrug you crocheted is so pretty!
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha. Je kat. geweldig. Ik vind hem erg mooi geworden, mooie kleuren. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, want ik heb geen idee. Maar hij is erg mooi.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is die mooi geworden Sigrid, het kleurverloop is echt prachtig! En een idee voor een boord heb ik helaas niet, maar vind 'm zo ook prachtig! En die kat,.. haha wat herkenbaar ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, je legt maar even je haakwerk neer en hup, er ligt een kat op te slapen.
      Die weten waar het goed is hé :-)

      Verwijderen
  5. Leuke shrug in vrolijke kleuren. Mooi in combinatie met jeans. Voor de boord zou ik reliëfstokjes gebruiken afwisselend voor en achter. Zie link : https://www.youtube.com/watch?v=VPZaYbphLxU
    Succes ermee! Komt goed!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je shrug heeft al een andere bestemming, lekker warm, dacht de kat.
    Mooie kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende kleuren! Ik zou niet weten hoe je dit oplost; ik heb alleen een keer een mislukt vest gemaakt hahaha! Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren! Die Shrug ziet er echt warm uit - dat had je kat dan ook onmiddellijk door, hé? Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Zoiets moet je de poezen inderdaad niet eens wijzen, dat snappen ze meteen :-)

      Verwijderen
  9. The shrug is really gorgeous and so colourful. What about a faux fur collar - a bit like the one I put on my poncho. You could make it separately and sew it on.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Sigrid, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik heb ooit een soort bolerovest gehaakt, ik vond die ook niet mooi af, en heb er een boord rond gehaakt met stokjes, en dan nog een 2-tal toeren gemeerderd, zodat het een soort volant werd. Ik heb het vestje vaak gedragen en de reacties waren positief.
    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat lijkt me ook heel leuk! Misschien dan zelfs 2 rijen stokjes vooraleer te meerderen, want ik heb echt een heel los exemplaar gehaakt en dan valt de volant anders te fel opzij misschien..;eens een nachtje over slapen, bedankt voor je tip!

      Verwijderen
  11. It looks amazing and the color combination is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Love the colors! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. How pretty your shrug is and it looks like it's not too difficult, except for the collar. Thanks for sharing it at the Over the Moon Link Party.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It isn't difficult at all. Thank you for visiting and for your newly discovered Over the Moon Link Party!

      Verwijderen
  14. Thank you for sharing at my link up last week, a New party is now open

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It's beautiful! thank you for linking with the stash party. :)

    BeantwoordenVerwijderen