woensdag 24 februari 2016

From square to stripes!



Weet je nog, toen ik even zonder inspiratie zat?
Ik begon toen aan een granny square...

Do you remember that time when I didn't have any inspiration?
I started a granny square back in January...


 


Die groeide en groeide maar...
En daarna hoorden jullie er een hele tijd niets meer over!
Dat kwam omdat ik tussendoor aan de zijkanten haakte.
Ik haakte 2 banen gelijktijdig zodat de strepen zouden 'doorlopen'.
Maar zo apart van de deken zeiden ze niet veel.
Pas toen ik ze aan de granny naaide, ja, toen klopte het plaatje!
Het lijkt net alsof ik de granny aan het 'inkaderen' ben :-)

And that granny growed and kept on growing...
And then... you guys didn't hear a thing about it anymore!
That's because I was making the sidebars.
I crochetted them simultaneously to let the stripes run through.
But apart from the blanket, they weren't anything special, those patches.
Then I sewed them on the granny square... Yes! Perfect!
It's like I 'framed' the granny square, like a picture :-)

 

En toen moést ik ze gewoon al eens op ons bed leggen om te kijken of het paste...
Ja!
Alleen nog 'enkele' strepen bovenaan en onderaan...
Strepen van 'slechts' 265 stokjes...
Nog heel éven geduld dus!

It's not finished yet, but I just had to try it on our bed.
And it fits!
I only have to add a 'few' rows on top and on the bottom...
A 'few' rows of 'only' 265 stitches...
Just a little patience
!



Sigrid x




46 opmerkingen:

  1. Een flinke klus, maar wel 1 waar je veel plezier van gaat hebben. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, ik verheug me al op de warmte als deze eindelijk als sprei kan dienen.

      Verwijderen
  2. Wel al heel leuk! Succes met die laatste strepen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er al heel mooi uit zo, succes met de laatste loodjes.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Chris, en inderdaad, die laatste loodjes... ;-)

      Verwijderen
  4. 265 stokjes!? Urgh! Dat zou ik snel beu worden...
    Veel groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat valt wel mee als je intussen wat kunt babbelen of TV-kijken :-)

      Verwijderen
  5. Oh wow, wat een gaaf idee zeg!
    En supermooie kleuren :D

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even doorbijten, is al een mooi deken. Origineel met de strepen en de granny square.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik wou ook graag eens iets anders doen dus dan is dat alvast gelukt :-)

      Verwijderen
  7. Wat staat dat mooi. zo zie je ze niet vaak. En die stokjes, die gaan gewoon vanzelf nu het eind in zicht is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, ik denk ook wel dat het gaat lukken om dit af te krijgen.

      Verwijderen
  8. Wow Sigrid wat wordt jouw deken mooi! Vind zo'n gehaakte deken op bed prachtig.
    Heb zelf een 'oudje' van m'n oma, heel erg mooi.
    Ooit haak ik ook eentje ;)

    Fijne avond en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Nienke, en moet je zeker doen!
      ps: Dat 'oudje' van je oma moet je ook maar goed bewaren, leuk om door te geven aan jouw (klein)kinderen later? ;-)

      Verwijderen
  9. Prachtig! En wat een mooie kleuren bij elkaar ...
    Ik zie dat je grote granny niet scheef trekt; heb je de toeren steeds afwisselend aan de voorkant en achterkant gehaakt, of heb je dit op een andere manier voor elkaar gekregen?
    Wat staat de deken mooi op je bed bij die kussens!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Nee, ik heb niet iedere toer afwisselend voor en achter gehaakt, maar ik begon een nieuwe toer niet in de hoek, maar ergens het 2de bundeltje stokjes. Misschien heeft dat geholpen? Het zijn ook verschillende garens door mekaar.

      Verwijderen
  10. Wat een leuk idee om zo je deken te vergroten hij word prachtig!

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Sigrid,
    Wat een mooie deken zeg. Echt heel gaaf. Ja, ik hou wel van roze haha. Wat een grappig effect krijg je met die strepen aan de zijkant. Heel mooi gedaan, leuk bedacht :-)
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Emily, het is weer eens iets anders hé :-)

      Verwijderen
  12. Wow, hij wordt prachtig. Leuk bedacht, dat inkaderen. Ben erg benieuwd naar de totale deken. Nog even volhouden.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra :-)
      Ik ben nog steeds aan het piekeren over de rand...

      Verwijderen
  13. Ik vindt hem nu al heel mooi de deken ..en ook een mooie kleurencombinatie ..
    veel plezier met het afmaken van de deken en een fijn weekend ..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee Sigrid. Ziet er nu al onwijs leuk uit. Ik kijk uit naar de volgende foto ;-)
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Yvonne, ik heb jammer genoeg nog niet zo héél veel kunnen verder haken aan deze deken intussen ( ook weer aan andere projectjes bezig natuurlijk... ), maar er komt zéker nog een vervolgfoto :-)

      Verwijderen
  15. Great blanket! Love the colors. Blankets always take so long to complete - probably why I don't make that many - scarves and shawls are easier for me to complete.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're right, at the end it gets difficult for me to persevere. But when it's finished, it gives a very good feeling. And we can deffinately use a blanket on our bed, which I can't just buy, I HAVE TO make it myself ;-)
      But scarves are also my favorites though!

      Verwijderen
  16. You made such a pretty crocheted blanket Sigrid! Great job and looks so pretty on your bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. It's lovely and so unusual, thank you for sharing with the stash party. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, I like to crochet something 'different' :-)

      Verwijderen
  18. Dearest Sigrid, you do such incredible and beautiful work. This is stunning and the colors are oh-so-happy!

    Thank you for sahring with Roses of Inspiration. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Stephanie, I feel truely honoured by your words..

      Verwijderen
  19. Beautiful, very creative idea to finish it off!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. It looks good and warm and just lovely. Thanks for sharing.
    ~Crystal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WoW! Zo zie je maar waar het ontbreken van inspiratie goed voor is! Wat een mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, die inspiratie komt uiteindelijk toch hé :-)

      Verwijderen
  22. It's looking good! I look forward to seeing it when it's all done! Thanks for sharing at Submarine Sunday!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your link party, I'm working hard to finish it :-)

      Verwijderen