zaterdag 6 februari 2016

Gestreepte jongenssjaal (gratis patroon)


Boys scarf with stripes ( free pattern )


Voor een kleine jongen die houdt van geel haakte ik deze vrolijke strepensjaal.
Zijn zusje houdt van roze, dus voor haar volgt nog een zuurstokroze sjaal.
Het is een verrassing en ik haast me, want binnenkort is een sjaal misschien niet meer nodig!

Ik startte deze sjaal in de lengte met 250 lossen en haaknaald 3,5.
Daarna een rijtje halve stokjes.
Met een andere kleur haakte ik weer een rij halve stokjes, maar dan enkel in de voorste lus.
En zo telkens verder, de kleuren afwisselend, 17 rijen lang.
Ik minderde ook elke rij ( ik stopte één steek te vroeg ) zodat je een puntig uiteinde krijgt.


This cheerful striped scarf is for a little boy who likes yellow.
His little sister loves pink, of course, so now I'm making one in candy pink.
It's supposed to be a surprise and I'm in a hurry because soon they won't be needing a scarf anymore!

I started this scarf in the length with 250 chainstitches and crochet hook nr 3,5 ( European size).
Then a row of half double crochets.
With a different color I went on with half double crochets, but only in the front loop.
And so on, every row another color, 17 rows were enough.

Each row I made one stitch less so that you get a pointed end.


Zo, en nu ga ik lekker verder haken aan de roze sjaal en genieten van het gezelschap van onze dochter, die een weekje Krokusvakantie heeft.
Gisteren heeft ze nog carnaval gevierd op school en dat was een fijne afsluiter zoals je hieronder ziet!
Voor wie morgen carnaval gaat vieren: Veel plezier!

And now I'm going to enjoy my daughters company, while crocheting the pink scarf.
She's got a week off from school, whoopee!
Yesterday she enjoyed Carnival at school as you can see on the picture below!
For all of you who is going to celebrate Carnival: Have fun!




Sigrid x






30 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid. Mooie kleurencombinatie. Kan eigenlijk voor jongens en meisjes. Vind hem zelfs mooi staan voor een man. Jij haakt wel aan een verschroeiend tempo zeg! Heb je nooit last van je duimen?
    Prettig weekend
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      En, haha, dat verschroeiende tempo...Ik zit zelf steeds te zuchten dat ik te weinig tijd heb om eens goed verder te kunnen haken ;-)
      Er liggen nog dekens te wachten enz...
      Mijn duimen vallen mee, ik begin het alleen af en toe in mijn elleboog te voelen, raar hé.
      Maar we blijven haken tot we erbij neervallen :-)

      Verwijderen
  2. Grappig, mijn zoon vond geel vroeger ook de mooiste kleur :-)
    Nu niet meer!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! En later mag deze jongen nog van mening veranderen, want dan is de sjaal toch te kort geworden waarschijnlijk :-)

      Verwijderen
  3. Fun colors for a little boy. Should keep him toasty warm.
    xx Beca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely mix of colors for those stripes !!!
    Have a fun weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt, deze stoere jongenssjaal.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Hij is erg mooi geworden. Echt heel leuk geworden.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sjaal! Niet alleen de kleuren, maar ook het reliëf van de steken...
    Tja, en koud is het zeker niet... Maar met je jas open en de sjaal om kun je toch nog wel showen...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie oplossing, gewoon voor de show :-)
      Ja, die halve stokjes geven een leuk effect zo, vond ik ook tof. Bedankt voor je compliment!

      Verwijderen
  8. Ik vind 'm heel mooi geworden Sigrid, prachtige kleur voor een klein mannetje!
    Bedankt voor je patroon, hij komt op m'n to-do lijstje ;)
    Fijne zondag!

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nienke! Beetje retro-kleuren hé :-)
      Leuk dat je hem mooi vindt!

      Verwijderen
  9. Die kleurenkombinatie vind ik geweldig! Geel is toch een kleur, die men goed kan kombineren, had ik nooit gedacht! Mooie zondag, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Marjan! Heb even moeten zoeken om de goeie combinatie te vinden :-)

      Verwijderen
  10. Such a lovely scarf! I love the colors combination too!
    Have a great week!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a nice scarf you made!
    Thanks for joining and sharing this with us at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke sjaal zeg! Mooie kleurencombi ook :D
    Ik ga jou ook volgen hoor :)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These are really pretty colors!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Really nice scarf! Thanks for sharing at the Submarine Sunday Link Party!

    BeantwoordenVerwijderen