zaterdag 13 februari 2016

Pretty Pink!


Ken je dat, die momenten dat je wenste dat je zelf nog een klein meisje was?
Dat had ik bij dit leuke en snelle projectje: een roze sjaaltje voor een klein meisje.

Ik gebruikte dezelfde steek als voor mijn Emily Stripes Infinity Scarf.
Die werd trouwens ook al eens gehaakt door Jeanet van het bekende Blij dat ik brei-blog!
Maar nu maakte ik hem iets dikker door met dubbele draad te haken: oude lichtroze wol die ik nog liggen had en roze Sparkle van Zeeman.
Want kleine meisjes die voor roze kiezen, zijn meestal ook te vinden voor wat glitter!

Do you know the feeling? That you sometimes just wish you were a little girl again?
I had that feeling when I made this quick and fun project: a pink scarf for a little girl.

I used the same stitch as for my Emily-Stripes-Infinity-Scarf.
Which by the way was also made by Jeanet of the famous Blij-dat-ik-brei-blog!
But now I made it thicker, by crochetting 2 threads at once: some old pink wool I had and some pink 'Sparkle' yarn form the local store.
You see, girls that like pink are usually also a big fan of some glitter here and there!



Daarna frisgroene knoopjes met vlindertjes erop toevoegen...
En als finishing touch: ruches aan de kraag!
Zo kan dit meisje een vrolijk gekleurd einde breien ( haken!) aan de winter :-)

Then adding some spring-green buttons with butterflies on...
And to really finish it off: ruffles on the collar!
There, this girl can celebrate the end of winter season with a cheerful cowl :-)



Sigrid x






34 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel ;-)
      Ik twijfelde nog om dat als titel te nemen; 'Pretty in pink'!

      Verwijderen
  2. Hallo Sigrid !!!
    Ja hoor op dit mommemt zo ik dat kleine meisje wel willen zijn ,die die mooie rose sjaal
    mag dragen ....
    heel veel groetjes ...tot ziens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief sjaaltje/0mslagdoekje...
    Ik houd ook van roze, maar alle kleine meisjes hebben wel een fase waarin ze daar gek op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, zelfs Picasso had een 'roze' periode, oei nee, dat was een 'blauwe' periode zeker :-)

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,
    Wat een mooie sjaal. En wat betreft een klein meisje zijn, dat zou ik ook af en toe wel weer een klein meisje willen zijn. haha. Heel leuk gedaan hoor :-). Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    ps. op je vraag in je reactie. doilies in regenboogkleuren. Ik heb nog wel garen liggen voor een rood en een blauw kleedje. Dus dan heb ik al 3 kleuren van die regenboog. haha.

    Doeggggggggg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Emily!!
      ps: rood, blauw, groen is al een goeie basis ;-)

      Verwijderen
  5. Daar worden kleine meisjes heel blij van!!! Hij is echt heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dat leuk staan. En volgende week kan ie nog lekker gedragen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Dat lijkt mij ook een heerlijke col/sjaal!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Akkelien!
      Misschien maak ik nog een iets grotere versie voor mezelf :-)

      Verwijderen
  8. Ooooh wat leuk zeg! :D Daar worden (grote) meisjes héél blij van.

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuke sjaal! en hier sneeuwt het momenteel dus helemaal aangepast op het weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sneeuw hebben we (nog) niet, maar koud is het al wel!
      Dankjewel om langs te komen x

      Verwijderen
  10. Very pretty in pink :) I Hope you can stop by:

    http://collettaskitchensink.blogspot.com/2016/02/make-it-monday-granny-heart-square-21516.html

    Colletta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigentlijk kan ik het helemaal niet verstaan, dat meisjes roos en pink zooo mooi vinden. Ik zelf (en ik ben toch ook een meisje! - geweest) was al altijd voor blauw en groen (en helemaal geen pink). Dat wil wel niet zeggen, dat je geen mooi sjaal gemaakt hebt!
    Prettige week,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik vind blauw ook supermooi hoor! Mijn dochter haar lievelingskleur is trouwens blauw, soms geel, nooit roze.
      Dus je bent niet alleen ;-)

      Verwijderen
  12. That is so pretty, thank you for sharing. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterker nog; ik voel me soms nog een klein meisje ;-) Vooral als ik in een winkel sta vol wol en katoen. Herkenbaar denk ik wel.
    Het is een super schattig sjaaltje geworden.
    groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in een garenwinkel voel ik me ook als een kind in de snoep/speelgoedwinkel!
      Dankjewel voor het compliment!

      Verwijderen
  14. Lovely pink scarf! I like the pretty buttons too!
    Have a great day!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana, the buttons are my favorite too ;-)

      Verwijderen
  15. You made such a pretty pink scarf!
    Thanks for joining and sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen
  17. This is so pretty! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen