zaterdag 19 maart 2016

De restjesvreter... en post!


Het ronde zitkussen vreet garenrestjes.
Heel ijverig haak ik verder, maar mijn handen kunnen mijn hoofd niet volgen.
Want mijn handen moeten af en toe ook eens in het afwaswater, door de wasmand, tussen het onkruid in de tuin, ...

The round seat cushion is eating yarn leftovers.
I crochet diligently but my hands can't keep up with my head.
Because my hands have other stuff to do as well, like washing, cleaning, gardening...




Dus het zitkussen is nog niet klaar.
Maar dat vindt onze kleine Sammy niet erg, zij vindt dat het nu al prachtig past bij haar zwarte pelsje.

So my seat cushion isn't finished yet.
Little Sammy doesn't mind, she thinks it's perfect as it is.
The colours look magnificent next to her black fur.


En dan zat er donderdag een fijne envelop in mijn brievenbus.
Jeanette van Hip & Kleurig was jarig en ik werd de gelukkige winnaar van haar giveaway!
Schattige gehaakte paashaasjes als hangertjes, labels, decoratie én op een kaartje.
Allemaal zo nauwkeurig afgewerkt en in de perfecte kleurtjes, bedankt Jeanette!

And then there was mail on Thursday.
Jeanette from Hip & Kleurig celebrated her birthday with a giveaway and I was the lucky winner!
She made such cute Easter bunnies, Bunnies on labels, on a card, as decoration...
All perfecftly made, thank you so much Jeanette!




Have a nice weekend,

Sigrid x



38 opmerkingen:

  1. Wat word je kussen leuk! Fijn weekend groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n restjes eter en dan ook nog zo'n leuk resultaat ;o)
    en wat een leuke envelop rolde er bij jou door de brievenbus!
    fijn weekend en groetjes,
    Dilliedijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt leuk om te doen!
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Wat een vrolijk kussen gaat dat worden!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk, je kussen! En wat een gezellige post! De paashaasjes kwamen me al bekend voor, ik heb ze ook gehaakt vorige week ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Akkelien! Ja, die haasjes zullen wel populair zijn momenteel, ik moet ze nog een plaatsje geven hier in huis..

      Verwijderen
  5. Leuke naam, restjesvreter. Ja, jammer dat er tussendoor ook nog andere dingen moeten gebeuren. 't Is wel heel verslavend dat haken.
    Leuk die labels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, het zou geweldig zijn als we niks anders hoefden te doen dan haken :-)

      Verwijderen
  6. It is a pity one has to do everyday chores such as cooking, cleaning, washing etc. To sit and crochet all day sounds like so much more fun. Sammy does look fabulous against your lovely crochet. I wonder if she will let you finish it?? =)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indeed Kim! That would be fabulous!
      And I think Sammy is letting me finish it, if I'm fast enough :-)

      Verwijderen
  7. Ooh die konijntjes zijn schattig. Ik heb ze zelf ook al gemaakt, maar ze blijven zo lief. :-)
    Je zitkussen wordt lekker vrolijk en is duidelijk al goed gekeurd. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind ze ook superlief :-)
      Fijn weekend nog Carolien!

      Verwijderen
  8. Graag gedaan Sigrid. Jij bedankt voor je fijne reacties op mijn blog.
    Woensdag laat ik jouw foto even op mijn blog zien, dat is wel goed he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke post en een mooi kussen in wording.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh wát leuk!! En wat een goed idee om restje op te maken :)
    Wat een gave post heb je gekregen zeg, jouw brievenbus is dus eigenlijk ook een cadeautjesbox :D
    Fijne avond nog!

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, spijtig genoeg zitten er in die 'cadeautjesbox' soms ook ongewenste cadeautjes zoals rekeningen ;-)
      Fijne zondag!

      Verwijderen
  11. Hey Sigrid,
    Wat een leuk kussen gaat dat worden geloof ik ;-). Heel erg leuk is het al. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat een prachtige combinatie van Sammy en het veelkleurige haakwerk. Ze gaan ook altijd op je spulletjes zitten hè...
    Leuke give away won je, die bruine lijkt wel echt van chocolade!

    Fijn weekend en groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's waar, die bruine gehaakte haas zou je bijna opeten! hihi

      Verwijderen
  13. Haha, je zitkussen wordt alvast goed uitgetest!
    Je konijntjes zijn ook superschattig, erg leuk, vooral het roze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Tania, ik vind het roze ook het leukste!

      Verwijderen
  14. Hoofd... Handen... Zó herkenbaar...
    Maar het wordt mooi! En het mag best even duren (zeg ik wijs tegen jou, maar zelf handel ik meestal alsof de wereld in brand staat, dik kans dat dat voor jou ook geldt :-)))
    Prachtige haasjes trouwens, heb je een paastak?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, inderdaad, wat je daar zegt tussen haakjes :-)
      Nee, nog geen paastak, ik ga straks de tuin eens in om iets te vinden.

      Verwijderen
  15. Good Afternoon Sigrid, After many years, I have returned to crochet and I love it. Your cushions are such a wonderful way to use up leftover wool. I will certainly be trying this pattern as these cushions will brighten up any dull day. Thank you so much for the idea.
    Best Wishes
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How nice to hear Daphne and thank you so much for visiting my blog.
      Take care,
      Sigrid

      Verwijderen
  16. Ja ,jammer genoeg moet de handjes soms teveel ..hihihi
    maar het wordt een hele mooie kussen ..mooie kleurtjes
    veel plezier van je giveaway ..
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je "restjesvretir" een leuk idee en ga deze zeker ook eens gebruiken.
    Leuke post heb je gekregen zeg. Je ziet nu veel van dat soort applicatie's. Staat ook nog op mijn to do lijstje. (wellicht klaar voor volgend jaar pasen, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Yvonne! En ja, is het niet voor deze Pasen, dan voor volgend jaar hé, altijd herbruikbaar :-)

      Verwijderen
  18. Your cushion will look beautiful! It is a good way to get rid of leftovers. Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I can't wait to see the finished cushion! And the bunnies are cute! Thanks for sharing at Submarine Sunday!!

    BeantwoordenVerwijderen