woensdag 30 maart 2016

I can't stop covering jars!


Mijn kast begon uit te puilen met glazen potjes.
Lege potjes van choco, saus, augurken, rolmops, kersen,..
Te mooi om naar de glascontainer te dragen, té veel mogelijkheden om daar nog een andere bestemming voor te vinden.
Deze keer ging ik voor romantische sfeerlichtjes in naturel kleurtjes.
Hoewel ik ook nog zin heb in pastelkleurige pennenhouders,
flashy haaknaaldenpotjes,
zomerse vaasjes, ...


There were way too much jars in my cupboard.
Empty jars which were too pretty to throw away, too much possible uses for them.
This time I made mood lights in natural colours.
But I want to make penholders in pastel colours too,
or a bright coloured holder for my crochet needles,
oh, and cheerful vases for summertime!


En dan te zeggen dat ik vlug een paar potjes tussendoor ging haken als kleine reserve-cadeautjes...
Want ik ben eigenlijk een dekentje aan het haken.
Maar nu wil ik weer allerlei potjes maken! Pffh.
En als ik dan ga wandelen, om even mijn hoofd leeg te maken, schiet er mij weer een niéuw idee te binnen en kan ik niet wachten tot we thuis zijn om eraan te beginnen.
Mijn hoofd is nooit in rust.  Ken je dat?
Ben zelf benieuwd wat mijn volgende blogbericht zal zijn, nieuwe potjes, mijn deken of nog iets anders? :-)

Sigh... I planned to make just a few mood lights as little backup presents...
I was actually crochetting a new blanket...
But now I want to make all kind of jars!
And when I go for a walk, to clear my mind and take some distance, I only come up with a new idea and just can't wait to go back home and start immediately.

I'm just as ignorant as you about what will be my next blogpost! Will I make new jars, finish my blanket or come up with something totally different :-)
My mind is never asleep.  Have you got that feeling too?




Sigrid x



43 opmerkingen:

  1. Ja dat is heel herkenbaar. Altijd met meerdere dingen tegelijk bezig.
    Ze zijn leuk geworden, die potjes.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jeanette, ik dacht het wel dat het herkenbaar was, creatieve geesten hé :-)

      Verwijderen
  2. Ooooh wat leuk zeg! Ik heb ook een enorme verzameling glazen potjes die hulpeloos op de kast wachten tot ik er ook wat mee doe ;) En ik heb nooit rust in mijn hoofd, maar 's nachts wordt het nog net een tikje erger en krijg ik de briljantste ideeën. Maar ik moet toegeven dat de badkamer ook een errug goede 'nadenk' plek is ;)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die potjes. Daar heb ik er ook heel veel van omgehaakt. En jouw hoofd snap ik helemaal. Ik zit met hetzelfde probleem. Zo helemaal in de ban van het een en vervolgens ligt het weken in de hoek omdat er weer iets anders leuks kwam.
    Schattig deze romantische potjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Corrie, dat is het 'nadeel' van een creatieve geest zeker ;-)

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,
    Wat een leuke omhaakte potjes. Ze staan altijd zo leuk. Ik heb er voor mijn moeder ook eens een aantal gemaakt, zij vindt ze ook heel leuk.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, en je kunt er eindeloos mee variëren, ben alweer met een nieuw bezig :-)

      Verwijderen
  5. Heel knap gedaan! Ben hier midden in mijn verhuis. Alle lege potjes ingepakt alsof het mijn duurste servies is :-) en mijn hoofd tolt van ideeën. Helaas is verhuis nog "volle bak" bezig en is het haken op een zijspoor gezet. Ben nog nooit zo onrustig geweest. Erg hé :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ocharme! Veel succes met je verhuis nog, hopelijk krijgt alles snel weer zijn plaats en kun je nog eens rustig haken!

      Verwijderen
  6. Wat schattig zo deze potjes! Het staat meteen oo mijn to do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha jaaa heel herkenbaar! Mijn hooft loopt over van de ideetjes, om gek van te worden soms ;) Het helpt bij mij heel erg om een lijstje te maken en dat af te werken ;)

    Je potjes zijn erg leuk geworden, snap dat je ze ook wilt maken in pasteltinten lijkt mij ook erg leuk.
    Fijne dag!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lijstjes maken! Maar die lijstjes worden zo lang! En dan zit ik weer te schrappen en bij te vullen en dan weet ik niet meer wat ik bedoelde soms, hihi.

      Verwijderen
  8. Leuk gedaan zeg!
    ha ha daar heb ik ook last van,je wilt zoveel maar,daar hebben bloggers last van denk ik
    ..neem ook eens een kijkje op mijn blog
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, enne...ik volgde je al via Google+ maar heb je nu toegevoegd aan mijn leeslijst in Blogger. Ben je ook op Bloglovin'.com?
      Groetjes!

      Verwijderen
  9. Echt heel herkenbaar, nooit rust in je hoofd. Mensen die gaan hardlopen om hun hoofd leeg te maken. Ik kan er jaloers op worden. Als ik ga hardlopen kom ik met nog een voller hoofd terug, of ik moet muziek opzetten.
    Maar gelukkig zitten er vrijwel alleen maar leuke dingen in mijn hoofd ;-)
    Ook herkenbaar is de potjes verzameling. Ik had dozen vol op zolder staan, schoon en klaar om er iets mee te doen. Het werden zoveel dozen dat ik vreesde voor de fundering van het huis. Toen toch maar een ritje naar de glasbak, maar de mooiste heb ik uiteraard bewaard. Hoe heerlijk is het dat als je iets wilt maken dat je altijd wel een potje hebt staan.
    Ze zijn erg leuk, zullen heel gezellig staan.
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh ja, dat is waar, ik snap ook niet hoe je je verstand op nul moet zetten soms. Zelfs al lees ik een boek, dan ben ik soms nog aan het nadenken en weet ik niet meer wat ik gelezen heb.
      En hihihi, had je écht zoveel potjes?! Dan moest je idd van je hart een steen maken en er een deel weggooien. Gelukkig heb je de mooiste nog.

      Verwijderen
  10. Je hebt de smaak goed te pakken! Maar het is ook gewoon leuk... en als je zelf voorzien bent, dan kun je ze mooi cadeau geven toch?

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Elizabeth, ik heb deze gemaakt als reserve-cadeautjes :-)

      Verwijderen
  11. heel herkenbaar en potjes omhaken is heeeeel verslavend! Maar er zijn ergere verslavingen toch??? Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, er zijn ergere verslavingen! Hier doe ik niemand kwaad mee :-)

      Verwijderen
  12. ja hoor heel herkenbaar ..kan uren wakker liggen van te veel
    ideeen in mijn hoofd ...je potje zijn heel leuk geworden ...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, soms echt vermoeiend, al die inspiratie.
      Maar misschien toch ook goed, want anders hadden we niks om op onze blog te zetten, hihi.

      Verwijderen
  13. Hahahaaaa! Zó herkenbaar!
    Je zou haast stress krijgen van je bron van ontspanning :-)))
    Oftewel; mijn handen kunnen mijn hoofd niet bijhouden :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, da's goed gezegd; stress van je hobby :-)

      Verwijderen
  14. Haha! Ik ken dat! Dat met de kop, die nooit stilstaat en dat met glas - ik verzamel sinds de herfst wijnflessen (es waren genoeg familiefeestjes, dus staan er twee volle kartons in de waskeuken...), omdat ik een idee heb (maar geen tijd die om te zetten). En mijn dekens willen niet echt vorruit... En zoooo veel ideen....
    Veel pret!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die flessen zullen nog wel aan de beurt komen...ben alvast benieuwd :-)
      Succes nog met je dekens!
      xxx

      Verwijderen
  15. Haha, zo herkenbaar. En die potjes staan hier ook. Ook om binnenkort wat mee te doen. Soms zoveel ideeen, dat je gewoon niet weet wat te doen. Gelukkig ben ik ook nog met twee dekens bezig. Dan kan ik even tot rust komen. Heb ook weer nieuwe ideeen, zonder wol, nu kijken of ik het ook durf....en kan. Heb alles in huis....dus wie weet..
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt spannend, dat idee zonder wol! Ik kijk er naar uit! :-)

      Verwijderen
  16. Sfeerlichtjes zijn altijd zo gezellig ...
    In de zomer of in de winter ...
    De kleurtjes zijn alvast heel mooi ...
    Leuk haakpatroon ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Valerie! Je kunt er inderdaad nooit genoeg van hebben :-)

      Verwijderen
  17. They all are so beautiful! That's a great idea to recycle old empty jars.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Reacties
    1. Haha, die ongeneeslijke 'ziekte' hé, maar dan toch eigenlijk een fijne 'ziekte'. :-)

      Verwijderen
  19. Thank you for the warm and lovely message you've left on my blog, Sigrid. I'm glad we found each other. Especially in time for me to see these jars, they are gorgeous.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Amalia, you have a wonderful inspiring blog!

      Verwijderen
  20. Slim om van die kleine cadeautjes op voorraad te hebben en zo ruim je niet alleen je potjes, maar ook nog eens ideeën op, heel nuttig dus (daarbij verzwijgen we voor het gemak maar de tientallen ideeën die de plaats van dat ene idee opvullen :p )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thank you for sharing at my link up last week,
    a New party is now open

    BeantwoordenVerwijderen